17 oktober 2011

Lycka är att finnas till.

Natten till idag sov jag max en timma pga att hela sängen var full med massa armar och ben. Det slutade med att jag fick lägga mig nere vid fötterna på mina barn för att åtminstone få plats.Mitt största problem var dock inte bristen av plats utan alla tankar som snurrade. Ibland så ville jag bara väcka O för att höra hans röst men eftersom han skall upp kl halv 7 varje morgon så kändes det fel.
Han skickade det bästa sms som man kan få till mig när jag gick upp ur sängen och det gjorde väldigt mycket. Idag har jag och barnen bara tagit dagen som den kommer utan stress eller måsten. Hela lägenheten har varit full med leksaker och sängarna har varit obäddade, något som aldrig händer annars.
Efter lunch bestämde Leia att hon ville åka till Almedalen och Leo att han ville till leksaksaffären, så fick det bli.

I Almedalen gömde hon sig dock i vagnen vilket även jag önskade att jag kunde göra, det var en miljon äckliga fåglar som svärmade runt mitt huvud och stod på mina skor samtidigt som dom försökte äta ur händerna på mig.

Det var lite för kallt för att stanna på lekplatsen och Leia var inte så pigg så vi gick upp till leksaksaffären istället där vi spenderade en timme innan dom kunde bestämma sig för vad dom ville köpa.
>
Till slut fick Leia syn på ett stort Hello Kitty hus och Leo en stor lego kartong ifrån Cars 2 med flyg och massa bilar.
Så ni kan ju räkna ut vad jag har sysslat med ikväll, byggt lego för fulla muggar.

Han var lite otåligt att allt inte var klart på 2 minuter men när det väl var klart så var han överlycklig.


Vi har även införskaffat en ny rutin i vår lilla familj som den här gången handlar om deras matvanor.
Innan varje måltid skall dom äta upp en liten grönsak som ligger på deras tallrik. Anledningen till detta är att mina barn är livrädda för grönsaker, Leia lite bättre än sin brorsa.
Idag började vi med en gurka som jag skurit som ett L till dom, Leia stoppade in den i munnen utan problem och bad tom om mer. Leo kämpade på med sin bit ett tag och svalde sedan ner den med vatten. Men han åt den och var så otroligt stol efteråt.
Med den metod hoppas jag hitta någon grönsak som dom gillar och samtidigt lära dom att det är inte livfarligt att smaka på något nytt.

Ikväll försökte jag även lägga dom utan att ligga vid båda två innan dom somnade. Det gick sådär.
Först grät dom, sen var dom arga, sen somnade Leia men Leo kunde inte komma till ro så jag fick gå in och sätta mig vid hans säng och sjunga lite för honom tills han somnade.


Ikväll har jag varit ensam vilket har känts otroligt skönt faktiskt, jag längtar efter att gå och lägga mig i min säng själv.
Ibland är det ju så, ibland vill man bara vara själv utan krav och måsten.
Just nu tror jag inte O hade velat vara här iaf eftersom jag sitter och dreglar pga att jag smörjt in mina blåsor med Exylokan.


Varför var jag inte född till Syrian, vilka vackra kvinnor det är.
(Ja jag såg "Mitt stora feta Syrianska bröllop" ikväll).


Detta inlägg har tagit mig över 2 timmar att skriva. Förstår inte hur det är möjligt eftersom jag enbart rest mig ur soffan vid två tillfällen då Leia vaknat till.



Jag ger upp och säger God natt istället.