10 oktober 2011

Hemligheten.


Idag var jag vid min psykolog igen, det känns så fruktansvärt jobbigt att ta sig dit för då vet man vad som väntar en. Allt dras upp igen och alla tankar sätter fart på nytt, men efter varje gång jag varit där så känner jag att ännu en liten bit av mig läkt.
När man får svar och man får en förklaring till vissa beteenden så känns det lättar ett acceptera. Man får lite logik i saker och ting även fast det är långt ifrån logiskt eller ens normalt.
Jag blev tipsad idag att läsa en bok som heter "Hemligheten", skriven av Dan Josefsson och Egil Linge. Psykologen trodde att den skulle hjälpa mig att få svar på lite fler frågor och kanske förstå lite bättre hur vissa människor beter sig och varför. När jag var klar svängde jag direkt in på bokhandeln och beställde boken.
Så nu skall det läsas för fullt.