9 oktober 2011

Jack Sparrow


Utan att tveka en sekund hade jag velat gifta mig med Jack Sparrow, hans karaktär är så jäkla underbar så man kan omöjligt få nog.
Som ni säkert förstår nu så har jag kollat på "Pirates of the Caribbean- i främmande farvatten".
Överlag så tyckte jag inte att filmen var mycket att hänga i julgranen men som sagt så gör Jack Sparrow hela filmerna värda att se.
Något som jag även la märke till var att "Chippen" hade en gästroll som präst i filmen. Visste inte att han hade en skådespelarkarriär på g också.
Alla "Pirates of the Caribbean" filmerna är så fruktansvärt mörka hela tiden, så fort det kommer en ljus scen reagerar man direkt på den, vilket jag tycker är lite jobbigt att titta på.

Nog om filmen och min blivande man.


Dagen har varit supermysig från början till slut. Det blev dock ingen sovmorgon för mig trots att mina små somnade sent igår, idag somnade dom desto tidigare. Klockan 20 sov dom som små grisar inne i min säng båda två.

Vi började morgonen med att se "Toy Story 2" medans vi åt frukost, efter det satte vi på Smurfarna på hög volym och dansade loss för fullt så grannarna kan inte trott att vi var riktigt kloka så som vi skrattade och hoppade runt med balkongdörren öppen.
Efter detta bestämde vi oss för att gå en promenad i det fina vädret så ner med Leia i vagnen och Leo bestämde att han skulle ta sin sparkcykel idag. Jag var rädd att han skulle bli trött snabbt och ge upp men han åkte för fullt och hade hur kul som helst utan att gnälla en gång. Barnen ville gå till leksaksaffären så vi tog sikte mot stan men på vägen gjorde vi ett stop hemma vid Os mamma och pappa. Där höll dom på för fullt att "städa undan sommaren", Leo fick hjälpa till att fixa med poolen och spruta vatten. Jag och Leia satte oss trappan och tittade på medan grabbarna höll på att trixa runt.
Os kära föräldrar gav barnen en Snowracer som dom inte skulle ha längre, lyckan var total.
Så i vinter vet vi vad vi skall göra och nu längtar Leo ännu mer efter snön.
Efter vårt lilla depåstop gick vi ner på stan och åt mat och mötte upp mamma och kusman.
Vi bestämde att åka med hem till mommo och moffa en stund (som blev hela kvällen). Det fina vädret höll i sig så vi passade på att ta en promenad till ner till Linds växthus för att kolla på fiskar och köpa en kruka till vårt stora "träd".
Middag blev vi bjudna på och massa lera byggde vi med allihop, grannar, mommo, moffa, kusma, barnen och jag.
Till slut tog tröttheten över så vi bestämde oss för att åka hem, Älsk hämtade upp oss och kvällen har så klart spenderats med henne.

Förövrigt så vill jag säga åt alla som INTE såg "Fångarna på fortet" ikväll att se reprisen eller kolla på Youtube efter Patrik Ekwalls (nu stavade3 jag säkert fel men jag har iaf lärt mig vad han heter) underbara insats på löparbandet. Det kallar jag underhållning på hög nivå och jag hoppas för allt i världen att han kommer få äta upp det ett tag.


Min säng är full med små armar och ben så jag skall försöka brotta mig ner där någonstans nu. Det finns inget i världen som slår att få dela säng med sina barn och höra deras lätta andetag.

Total lycka!

Godnatt alla pirater!