1 mars 2011

Träningen är min flykt!

Idag sov jag länge eftersom jag vaknade till och från hela natten.
Fina Älsk ringde när jag ännu låg i sängen så vi beslutade oss för att dra iväg till gymmet. Hon ville ha hjälp att gå igenom maskiner och övningar så jag slängde i mig frukost och följde glatt med. Vi tränade i drygt 2,5 timmar sen gav vi upp och beslutade oss för att möta upp underbara Najalla för en sen lunch på Kanjanas. Jag fick inte ens i mig en barnportion men gott var det och det var så skönt att sitta med dem två finaste tjejerna i världen. Vi mår alla tre jävligt dåligt just nu, vi behöver varandras närvaro för att veta att vi inte är ensam om att bli sårade och svikna.


Vi beslutade oss för att vi skulle gå på ytterligare att träningspass ikväll, Core-Bosu. Har aldrig varit på det innan, har gått på core-boll och core vilket jag gillat så det här var kanon. Skön träning utan att känna att man vill kräkas av trötthet. Jag hade redan träningsvärk från gårdagenspass men det skall aldrig hindra en från att träna.

Nu har även Najalla köpt ett kort på friskis så i sommar kommer gotland få skåda dom fräschaste mammorna och bruden någonsin. Vi kommer alla tre vara i samma sits i sommar och vi skall ha en underbar och härlig sommar tillsammans utan några krav och press från omvärlden.
Träning har alltid varit en stor del av mitt liv, det är viktigt och skönt att röra på sig. Jag har alltid tränat flera gånger i veckan (undantag under graviditeterna). Det är viktigt för mig att dom jag bryr mig om och har runt om sig rör på sig för jag vet att man får massa energi och mår så mycket bättre. Jag har ofta använt träningen som en flykt från verkligheten När jag gick i skolan så använde jag det som energikälla till att plugga, när jag mått dåligt har jag gått dit för att koppla bort allt och bara fokusera på vad jag gör och när jag mått bra för att jag vet hur kul det är. Just nu är jag där, där jag flyr från det som får mig att må dåligt. På gymmet eller under ett pass är enda gången jag kan släppa alla tankar och alla frågor. Det är en sund flyktväg som inte skadar någon annan.
Jag sårar ingen genom att jag tränar eller beter mig som en respektlös egoist.
Jag pratade med min kära son idag, det var så skönt att höra hans röst och att veta att han inte var ledsen som han sa att han skulle vara hela tiden, sötnosen!
Längtar så efter mina skatter, mina älskade barn. Jag är tom utan dom, inget i världen kan ersätta dom.