4 mars 2011

Respektlöshet!

Det enda man får höra när man försöker föra en konvercation är hur patetisk, dum i huvudet och värdelös man är.
Att man aldrig har haft ett jobb och den hånfull frågan "Ja men hur mycket pengar har du på ditt konto, jag har ju så jag klarar mig". Och sen det där hånskrattet som jämt funnits där och som jag bett honom miljoner gånger att lägga av med. Han berättat att han skiter fullständigt hur jag mår och att han skall göra mitt liv till ett helvete. Som det inte redan varit det till och från i 5 års tid.
"Du borde byta lakan, för jag hade inte velat sova i dom om jag var du!", och sen hånskrattet.
Jag förstår inte hur personer som hör det han säger kan tycka att det är ett nomalt beteende, hur man inte kan vilja se att han pratar med mamman till sina barn, som han dessutom är gift med och levt med i 5 år.

Det som gör och gjorde mest ont var orden "det är det enda bra du någonsin gjort!", angående barnen.

Nej jag har inte jobbat pga att han har haft sin fotboll, jag har varit gravid och mammaledig större delen av tiden. Vi har flyttat runt och anpassat oss efter hans karriär.

Men detta är tydligen "Tacken" man får för allt man gjort, offrat och förlåtit genom åren.

Det är förbannat lätt att blunda för sina egna fel och brister.