1 januari 2012

Lyktor.




Alla borde skicka upp ljuslyktor istället för att skjuta med smällare och raketer.
Det är minst lika vackert och skaderisken mycket mindre.
Min nyår firade jag i Öja, så långt ner på Gotland det går att komma nästan.
Vid 02 åkte vi mot stan och stannade till ute på Kneippbyn vid min bror.
Mina barn somnade vi 01:30 och var supertrötta idag så vi bäddade ner oss i sängen redan vi 19:30.
Trassel på datorn och ljus och rökelser överallt gjorde att dom somnade gott.
Nu sitter jag och väntar på att min underbara brorsdotter skall dyka upp och se klart "Änglagård" tillsammans med mig.
Imorgon skall vi nog åka ner till Gotlands fornsal och hitta runt lite, har inte varit där på 10 år minst så det skall bli spännande.
Är igelkottskvinnan kvar måntro?

Jag hade ett härligt telefonsamtal med skåne idag.
När allt är kravlöst ser man saker och ting annorlunda.