20 januari 2012

From Soldier to Soldier.


En av mina presenter jag fick igår var något som jag önskat mig ända sedan min mamma fick in det på sitt jobb.
Ett armband ifrån Aagaard som heter From Soldier to Soldier.

Idén till smycket "From Soldier to Soldier" fick smyckedesigner Claus Scheelke när en bekant, Stefan Hylleborg, kom hem från sitt uppdrag som soldat, med ett handgjort armband som gjorts i tjänsten till förmån för en förolyckad soldat.
Armbandet var flätat av fallskärmslina och hade ett lås som bestod av en uniformsknapp.
Claus Scheelke blev tagen av historien och bad om att - tillsammans med Aagaard - få lov att utveckla idén och sätta smycket i produktion. Det flätade armbandet är fortfarande gjort av riktig fallskärmslina med lås i silver eller guld.

Stöd till soldater och deras anhöriga
Varje gång du köper ett "From Soldier to Soldier"-smycke skänker Aagaard 100 SEK till förbundet Fredsbaskrarna - Sverige.
Fredsbaskrarna ger stöd till soldater som skadats i tjänsten samt till deras anhöriga.
Fredskaskrarna är en ideell partipolitisk oberoende intresseorganisation för veteransoldater.

Läs mer på fredsbaskrarnas hemsida.

Det flätade armbandet finns med fallskärmslina i färgerna brun, grön, svart, sand, grå, marin och camouflage.
Låsen till herrmodellen finns i silver. Hjärtlåsen till dammodellen finns i silver eller förgyllt silver med briljanter.

Återförsäljarna på Gotland är Dick´s Guld och Silver, telefon 0498-25 67 68 precis utanför Österport.


Sen finns det alltid en baksida med allting.