21 december 2011

Sockerberoende.Samvete.Julklapp

Hej jag heter My och jag är sockerberoende.
Så nu fick jag det sagt också. Kvällsöppet handlar om just detta ämne ikväll.
Oavsett om man är smal eller kraftig så är sockret skadligt för oss, vi som är sockerberoende lever lite som en jojo.
Vi flyger upp och ner i vårt blodsocker och går ifrån dödströtta till duracellkaniner efter en kexchoklad.= Onyttigt

Annars jobbar jag och står i, just nu befinner jag mig på The Body shop och jag älskar det.
Får jobba med min bästa och träffa massa härliga människor hela dagarna och lära mig massor om hud, hår och smink.
Eftersom det är sena kvällar så här innan jul så hämtar min kära far barnen på dagis så dom slipper så långa dagar.
Jag slänger mig i bilen för att hämta dom kl 19 och tror ni då att dom vill med mig hem?
Nej, dom skall sova vid mommo och moffa säger dom.
Leo har fått sovit där själv 2 kvällar och båda sov där tillsammans igårnatten. Då passade jag på att få massa kvalitetstid med älsk. Vi åkte och köpte tidningar och slängde oss i hennes soffa med ett vinglas och en filt.
Högläsning. Skratt. Allvar.

(Min dåliga humor innebär så klart att jag älskar Ö&B´s reklam. "Kål me later if you must"!)

Som förälder dras man jämt med dåligt samvete. Samtidigt som jag älskar att jobba känner jag mig som en dålig förälder som inte kan hämta mina barn kl 14 på dagis.
Hur man än gör så är man aldrig tillräcklig. Det skall gudarna veta och alla som planerar att skaffa barn. Men alla som har ett jobb och är ensamstående gör ju som jag.
Mina barn mår inte dåligt av det på något sätt och vi lär oss uppskatta tiden vi får ihop annorlunda.
Men trots det så ligger detta förbannade samvete som en mörk dimma över mig. Anledningen?
Förmodligen att jag alltid varit hemma med dom och att jag alltid varit tillgänglig 24/7.
Det är en vana för både mig och dem, att alltid vara tillsammans.
Nu är livet annorlunda på så många sätt och vi gör hela tiden det bästa av situationen.
Jag har förklarat för dom att, "Mamma måste jobba för att vi skall ha pengar så vi kan köpa massa mat och gå på bio ibland. Sen måste vi ju ha toapapper och sköldpaddorna behöver mat också".
Dom gråter inte och skriker vid lämning för att ge deras lilla mamma ännu dåligare samvete, dom pussar på mig och springer in glatt samtidigt som dom skriker "Vi seeeeees ikvääääälllll MAAAAAMMMMMMAAA!!!!".
Det värmer mitt hjärta. Att dom är nöjda och glada av situationen vi befinner oss i.
Jag tackar högre makter för att jag har min familj och kära vänner som hjälper mig med mina diamanter när jag måste jobba.
Älskar er alla så mycket.

Om ni inte vet vad ni skall köpa i julklapp så kan jag tipsa om två små saker som gör stor skillnad. Till er själva, familj, kärlek, vänner eller barn.

Detta underbara armband hittar ni bland annat på Hemtex. Jag har köpt detta till mig och Älsk i tidig julklapp.

Dessa små figurer hittar ni hos bland annat Claes Olsson. Dessa är så klart till mina små barn.


Årets viktigaste julklapp är vår goda gärning till de utsatta i världen.
Glöm inte det.
Varför blir inget sånt Årets Jävla Julklapp undrar jag ju så klart nu????