25 december 2011

Midnatt råder...

Vår julafton började med att jag fick påminna mina barn om att det var julafton och att tomten varit på besök under natten. Då blev det fart och det har de varit sedan dess.
Min dag har varit helt så lugn och skön, dock fruktansvärt tom eftersom min bror med familj inte var här.
Min brorsdotter var magsjuk igår morse så dom stannade hemma för att inte smitta någon. Imorgon firar vi med dom så jag och barnen sov kvar vid mamma och pappa.
Får lite obehagskänslor från när vi bodde så här i 9 månader innan jag hittade eget.
Jag ber till Gud att det inte blir likadant i maj när mitt kontrakt går ut.

Barnen har varit glada och harmoniska hela dagen medans dom har lekt med sina julklappar.
Ingen Kalle Anka blev det heller då vi byggde radiostyrd bilbana för glatta livet.
Leo var modig och kramades med Tomten medans Leia satt dom förstenad i min famn med huvudet i mitt bröst och grät. Stackarn!
Dock förvånas jag över hur smarta mina barn är, Leo sa direkt efter tomten gått " mamma det var Hasse (grannen), när jag såg den riktiga tomten på tv så var han ögonbryn glada, den här tomten hade sura. Sen gick han bars runt boden för att vi inte skulle se när han gick in på sin gård!". Lite senare sitter jag och Leia vid matbordet och från ingenstans säger hon ( utan att ha hört Leo), " det var Hasse som var tomten mamma!".
Ja vad säger man, mina barn är 4 respektive 2 och jag kan inte lura dom!

Ikvällen/natten har avslutade med den årliga julaftonspromenaden tillsammans med bästa Jeppa!
Nu blir det sängen ock jag hoppas mina barn sover ut imorgon så mina underbara föräldrar får sova lite utan deras lek och skrik.

Jag hoppas ni alla haft en härlig julafton!