13 december 2011

Lucia!

"Never sacrifice how you are just because someone has a problem with it."

Förhoppningsvis lyckades jag få ihop en timmes sömn i natt. Tankarna snurrade och Leo låg och hostade brevid mig.
Vi körde iväg mina små pepparkakor till dagis i morse och nu ligger vi under en filt i soffan och kollar på "Efter tio".
Denna vecka handlar det om skiljsmässobarn och ämnet kan inte beröra mig mer.
Jag är inte ett skiljsmässobarn så jag har aldrig förstått hur man kan må när man befinner sig där förens nu.
Nu pratar dom om att våga visa barnen sina känslor och inte leva i en rosa bubbla för att "skydda" dom.
Jag är inte alls upplagd för något djupare inlägg idag, så jag släpper det här.

Jag känner iaf att jag kan sträcka på mig efter vår skiljsmässa och faktiskt inse att jag gjort rätt och det bästa för mina barn.
Många tycker att jag svartmålat och dylikt på bloggen.
Visst, det kan förmodligen tolkas på MEN under ytan är det bra mycket mörkare än det som står här.
Jag har skrivit av mig här, på gott och ont.
Något jag kan garantera är att mitt skrivande här inte är det som "skadar" mina barn som jag vet att vissa anser.
Vi är bara människor som gör rätt och fel, tänker impulsivt och grubblar sönder oss.
Alla har vi fel och brister, men jag anser att jag är en bra mamma till mina barn och står för mina handlingar och skrifter.
Det är väl det viktigaste?