7 januari 2011

Konsten att åka skidor!






I morse skulle jag hjälpa min kära son att åka med sina skidor som han fick i julklapp.
Skall tillägga att jag inte är någon Svan, utan iskall på skidor.
Jag kämpade iaf med en pulka för att få upp något som skulle likna skdispår.
Prinsen kämpade och kämpade men spenderade mest tid liggande på rygg, bra gick det inte men kul var det iaf.

Nej jag har åkt skidor 2 ggr i mitt liv och det kan vara det jobbigaste jag gjort.

"Använd benen!" fick jag höra hela tiden.

"Jag använder väl för fan benen?"

"Neeej du tar bara i med armarna och det är skitjobbigt"

"Nehe? Jag ger upp, väntar här tills ni är klara!"

Sen satt jag mig snällt ner och vaktade deras kläder och skor.
Nej varken jag eller min son kommer åka Vasaloppet eller ta milen och snacka skit, det är något jag är säker på!
Nu har vi fått våra 3D filmer så snart skall vi se Bolt!


Hoppas ni får en mysig fredag!
Puss.