19 januari 2011

Födelsedag!


Ja idag blev man ett år äldre men inte ett dugg jävla klokare.
Min dag har spenderats på löpbandet och i soffan.

Min plan var att träna bort min onda träningsvärk genom att springa och stretcha.

Mina första 10 minuter på löpbandet var hemska, vidriga rent ut sagt. Mina ben vägde bly och kändes som pinnar.

Men efter ett tag släppte det och jag sprang tills jag inte orkade lyfta fötterna längre.
Underbar känsla och 20 kilo lättare kände jag mig när jag gick från gymmet.
När jag kom hem slängde jag mig på soffan och kollade på As match där han gjorde ett mål. (Han lovade att han skulle göra ett mål för mig eftersom jag fyllde år!)
Min kära vän Najalla kom förbi och vi snackade lite skit och planerade Lördag.
Sen, sen när jag skulle ta mig upp ur soffan igen hade mina ben drabbats av likstelhet och jag kom inte upp.
Nu går jag som Agda 120 och kan inte böja mig till golvet.

Vad tror ni min pappa säger då?

"Du får ju träna bort din träningsvärk!"

"Ja Pappa det var det jag kämpade med idag"

"Uppenbarligen inte tillräckligt!"

"Nej okej, det räcker nu. Jag lider här så hjälp mig istället"!

Imorgon skall jag plåga min kropp igen och även sonen skall få gå med sin vän på jympa.
Min födelsedags present till mig själv var med andra ord ett träningskort!