31 januari 2011

Disney!

Min dygnsrytm har blivit vriden sen helgen. Jag fick och la mig kl 23 igår och somnade kl 5 i morse. Sov till 8 och sitter nu med fruktansvärd huvudvärk pga sömnbrist och två sjuklingar på det.
En med halsont och hosta, den andra med feber och halsont. Den ena ligger ute och sover och den andra ligger här på soffan helt utslagen och kollar på Bortspolad. Sjukt rolig film.
Alla de senaste Disneyfilmerna är stört sköna enligt mig, underbara kommentarer och skämt som är menade till oss vuxna.
Leo brukar kolla på mig och fråga varför jag skrattar, nog för att jag kanske är jävligt lättroad men Disney kan det där med att göra filmer.
Jag skall ta med mig min son på Bio i veckan och kolla på den senaste, Trassel, den verkar helt underbar.

Sen är musiken i alla gamla låtar underbar, det är magi helt enkelt. På Leos dop sjöng han "farfar" och kusin denna underbara låt till honom. Den musiken förknippas med när man var liten, när man låg sjuk i soffan och man fick kolla på film hela dagarna medans man blev ompysslad och fick äta hur mycket glass man ville.
Mina barn skall få uppleva samma Disneyäventyr som jag fick, nu skall det köpas gamla klassiker!