25 november 2010

Vinterkräksjukan!

Idag när vi lämnade barnen på dagis berättade dom att kräksjukan gick i huset.
3 barn hade spytt efter dom kom hem igår. Leia var på dagis igår och på den avdelningen smittan är just nu, så jag ber för allt i världen att vi skall bli skonade detta år.
Förra året åkte Leo på det två gånger inom loppet av lite drygt en månad.
Skall köpa upp mig på handsprit och vitpepparkorn. Frågan är bara hur jag skall få i lilltjejen det, några bra tips?
Nu vill man bara isolera sig från omvärlden tills skiten är över, (det gjorde jag med Leo efter andra gången han fick det förra året).

Förövrigt så har lillkillen kommit in i en period där han inte vill vara på dagis när vi lämnar honom. Han blir jätte ledsen och det gör så ont i mig när jag vet att jag iaf bara skall hem. Men börjar jag ta med honom hem nu när han är ledsen så kommer det bli fel sen när jag får ett jobb.
Man får vara lite hård och sen kramar och pussa extra mycket på honom när han kommer hem.

Igår var vi som sagt och handlade kläder till honom, allt från Polarn och Pyret som vanligt. Jag slår fortfarande fast vid att dom har de bästa ytterkläderna till barn.
Jag jämförde med ett ställ från en sportaffär där vattenpelaren var 5000, P&P ligger på över 15000 (alltså helt vattentätt). Eftersom vintrarna mest består av slask så är de viktigt att plaggen är just vattentäta.
Det var dock inte det lättaste att hitta storlekar nu, det var så urplockat och skulle inte komma in nytt(?). Men till slut så hittade vi det här, skitsnyggt! Den enda nackdelen är att det inte går att knäppa ihop jacka och byxa eller fästa byxan under skon. Skall se om jag kan sy någon bra lösning på det. Jag köpte även fngervantar till honom och tyckte att jag var smart och underlättade för honom under leken. MEN få på ett barn ett partjocka fingervantar är som att få upp och omöjlig knut. Leo blir arg och vill ge upp, jag kämpar och sliter och drar för att få ner fingrarna. Herregud, stackars alla förskolefröknar säger jag bara.

Oj, den blev visst upp&ner, sorry!



Nu skall jag faktiskt krypa ner i sängen och vila lite innan jag kal hämta A. Är stentrött, somnade sent i natt och tränade hårt igår.
Ha en underbar dag och ut och lek i snön. Gammal som ung!
Love!