2 november 2010

Böter, Böter, Böter!

Min man är inte känd för att vara den mest intelligenta människan. Laget har ett system som innebär att dom får böta för precis allt. Komma för sent, bli tunnlad, kort, glömma nått ute efter träningen, börja i laget, prata i telefon, har ljud på mobilen i omklädningsrummet eller på frukosten. Är bara några av sakerna.
I måndags på träningen ringde Alexander mig tidigare än vanligt, jag hörde att han var inne och att de pratades bakom honom men tänkte inte mer på de. Efter 15 sekunder hör jag ett jävla liv, 24 svettiga killar skriker "Oooooooooooooooooooo" ja ni vet sånt där riktigt grabbskrik.
Idiot tänkte jag, han sa bara "fan, jag måste lägga på ringer snart". Jag slänger då iväg ett sms och frågar om han är så dum att ha ringer mig från omklädningsrummet när de ens inte får ha ljud på mobilen och påpekar även att dom pengarna kunde jag fått minst ett par skor för.
Ja visst hade Einstein de, han ställde sig mitt i omklädningsrummet och ringde varpå grabbarna i laget kollade på honom och undrade om han drev med dom men när dom insåg att så inte var fallet, jublade dom över en ordentlig summa i lagkassan.
Tur att han "bara" spelar fotboll :)

På tal om skor så har jag lite smått panik vad jag skall ha på mig på fotbollsgalan, alla tips på skosidor på nätet är väldigt tacksamma, dock inte Nelly eller Scorette. Jag vet inte hur jag skall sminka mig,ha håret eller andra super tjejiga i-landsproblem. Det enda jag vet är att jag kommer ha de coolaste och snyggaste halsband och öronhängen som är speciall designade till mig. Bilder kommer när de är klart.

Imorgon skall jag på arbetsintervju, jätte nervöst faktiskt. Idag kom även tidningen ut som jag skrev en krönika till, måste köpa den och se hur de blev. Har lite olika bloggförfrågningar också som jag måste sätta mig ner och gå igenom.

Jag såg på "Efter Tio" i morse där dom visade bland de coolaste träningsformer jag sett, ACROYOGA. Det har precis kommit till Sverige och jag skall få med mig min man på de. Vet någon varit i Helsingborg de finns, berätta! Jag blev helt tagen när jag såg dem som gjorde de på tvn, vilken känsla, närhet och unikt sätt att känna varandra utan att prata.
Dom här är inte lika bra som dom på tvn, men ni kan iaf se vad jag pratar om.

Nej nu skall jag gå in och lägga mig och hoppas att Leia kanske kan sova en hel natt innan hon fyller 5.

God natt alla fina!