23 november 2010

Snö!

Nu vill jag ha massa snö, jag vill att det skall vara vitt på marken.
Den här tiden på året är det så jäkla grått och tråkigt, men när de faller snö så blir det ljust och man får ny energi.
I November skall snön komma, annars blir man bara deprimerad och trött.
Just nu snöar det här men jag har en känsla av att det kommer regna bort imorgon. Vår fina snögubbe ser förresten bara ut som två små snögräsbollar.
Massa gnäll nu, men så blir det när Modernatur inte gör som jag vill :)
Nog om detta.
Idag har varit en städdag för mig, jag har skrubbat och tvättat och ordnat. Det enda som saknas nu är julsakerna som jag ännu inte förhandlat mig till att få plocka fram. Jag kan tänka mig att anledningen till att jag inte får ännu är för att de ligger i tre flyttkartonger inne i förrådet bland 20 andra + bord, vagn, däck osv.

Påtal om vagn så vill vi bli av med en av våra 3 vagnar. En Teutonia mistral (Svart/Beige), den är jättefin och tyget ser ut som nytt. Det enda är att skumgummit på handtaget sprukit men är ihop limmat. Lägg ett bud och vagnen är er. Regnskydd och insektsnät finns.
Haha nu förvandlades min blogg precis till en Blocket annons.

Barnen somnade kl 19 idag, det känns bra när dom somnar i tid. Både för att dom blir utvilade men även för att vi får lite egen tid. Imorgon är mannen ledig och barnen på dagis så jag skall se om jag kan lura med mig honom till den nya möbelbutiken i Malmö. Vill köpa lite kuddar till sofforna, gardiner och tavlor till lillpluttens rum.
På fredag får vi besök av faster och kusinen, dom har ännu inte varit här så det är på tiden. Jag skall även vara med i fredagspanelen på P4, usch så nervöst! Hoppas jag inte säger något dumt eller bara sitter tyst.

Nej nog med massa ordbajs, nu lägger jag mig i sängen med min bok!

Sov gott alla fina!