16 november 2010

Årets allsvenske spelar!

Han blev årets Allsvenske spelar plus att han vunnit skytteligan med 20 mål. Behöver man egentligen säga mer?
Jo de måste jag, de är diskussioner här på bloggen från olika personer med olika åsikter som det som hände igår. Dagens snackis, Alexander blev utbuad av Malmö publiken igår när han mottog sitt pris som årets allsvenske spelare.
Eftersom ni har fått säga ert tänker jag också säga mitt.
Jag trodde jag hörde fel, men sen insåg jag vart vi var, vilka som var nominerad och vem som vann! Ja, de syntes tydligen vad jag ansåg om saken, pinsamt, patetiskt och osportsligt. Som Alexander sa " De är en gala ingen jävla fotbollsmatch!". Ingen av er .... som buade och skrek har en jävla aning om vad spelarna går igenom. Den press dom känner från er och önskan att göra er nöjda och glada. Ingen av er vet hur de känns när vissa av ens största drömmar i livet går i uppfyllelse, ingen av er vet hur dom för er "omänskliga" spelarna känner innerst inne.
Hur fan tänker ni, han har för första gången blivit uttagen till landslaget, han har för första gången presterat på allsvensk nivå, han är för första gången nominerad på Fotbollsgalan och han skall för första gången gå upp den en scen, hålla ett tacktal och känna hur miljoner personer kollar på en.
Vad gör ni?
Jo ni börjar bua, och sen säger att det skulle vara på skämt? VEM FAN tog de som ett skämt förutom ni?
Hur hade ni reagerat om hifare gjort likadant om någon i MFF fick pris?
Och JA Helsingborg ställde sig upp för Svenska Mästarna, vart kollade ni?
Ni älskar ert lag och era spelare, alla andra lag älskar sitt lag och sina spelare. Räcker inte det? Måste de sågas, buas och bara vara allmän dagisnivå över hela fotbollen?
Men de absolut värsta av allt var att hur många Mffare som helst kom fram med sina halsdukar, ville ha autograf och stå med Alexander på kort. Bad honom byta lag osv?
Är inte de lite sjukt?
Anledningen till att jag ens nämner de här, är för att det gjorde så ont i mig eftersom jag visste hur nervös han var. MEN min man är en stark jävle och garvade åt er. Och ni vet precis lika bra som jag att hade han skrivit på för er att ni älskat honom!
Så lägg av och visa respekt Va mot andra spelare som ni vill att andra skall vara mot era, och nu snackar jag utanför planen!
Som jag skrev innan, ni fick säga ert nu har jag sagt mitt!
Nog om detta!
För övrigt var kvällen toppen.
Maten var inte alls god och mina fötter tog liv av mig.
Men jag var lycklig ändå, stolt och rörd!
Bilder fick ni ju se här över.
(slänger in en bild på skorna imorgon)
Imorgon väntar även tränings landskamp mot tyskland.
Jag och min kära far skall åka och kolla, jag kommer vara så nervös så jag kräks.
Just nu lever vi i en liten bubbla av lycka och den kan INGEN förstöra!
Puss på er där ute som får oss att må så jäkla bra!