5 november 2010

Haiti!

Jordbävning, kolera och nu en jävla orkan.
Det gör så jävla ont i mig, vi är så maktlösa fast ändå inte. Jag litar absolut inte på Röda Korsets hjälporganisation. Vart skall man skicka pengar, kläder och förnödenheter? Hur skall vi kunna hjälpa de människor som redan varit med om för mycket?
Hur skall landet kunna komma på benen igen om organisationer tar mer pengar i löner än vad dom ger till landet?

Kommer man ihåg att hjälpa dem som bor utanför byarna och städerna?

Jag mår så dåligt, får ont i hjärtat och blir sårad av att inte kunna hjälpa och göra det bra för alla.
Jag skulle verkligen vilja åka ner och volontär arbeta för ett land som behöver hjälp, dela med mig av all kärlek jag bär på och se en annan värld som vi bara läser och hör om.
Vi köper massa skit bara för att ha det, jag har för mycket kläder och för mycket skor. Men vart skall jag skicka de så jag vet att de kommer rätt, så jag vet att dom som inte har kläder, skor och pengar får de?
Jag är rädd för att det enda sättet är att man själv åker ner och överlämnar de, men om man gör de. Hur skall man kunna välja vem som behöver de mest?
Vad händer i vår värld, självmordsbombare, vulkan utbrott, störtande flyg och massa annat skit.
Jag är rädd för att låta mina barn växa upp i vår värld och vårt samhälle. Men samtidigt kommer jag vara jävligt nogrann med att se till så dom vet hur andra barn har de.
Jag kommer skydda dom med hela mitt liv och makt, men jag kommer inte dölja sanningen om vår värld!
Så snälla ni som slänger in massa pengar till en klubb i Allsvenskan, slänga in en summa för att hjälpa folket i Haiti!