9 november 2010

"Gerre"!


Jag har förstått att Alexander har fått smeknamnet "Gerre" här i Helsingborg vilket jag tycker är sjukt kul.
Igår skrev jag bara lite kort om att Alexander blivit uttagen till A-Landslaget.
Det är helt sjukt, han skall träna med Zlatan och grabbarna vilket kommer vara jätte nyttigt och lärorikt för honom.
Han kom upp för trappan igår när jag stod och kladdade på ett ansikte. Jag såg med en gång på honom att de var något. "Han från Expressen ringde, jag är uttagen i landslaget!". Jag började som vanligt att gråta och frågade om han var säker på att de inte var någon som drev med honom. Men så var inte fallet, för det dröjde bara någon minut innan Marcus Allbäck skickade ett Grattis-sms.

Jag har ännu lite svårt att förstå de, hans dröm har ju alltid varit att spela i landslaget, vinna skytteligan, SM-guld och spela i Europa. Nu har han fått uppleva 2 av dem sakerna.
På tal om SM- Guld, jag vill börja med att gratulera Malmö till guldet.
Men jag är så stolt och glad över HIF som fick ett fint silver. Det var en underbar känsla på Olympia, det var stämning som fick en att rysa. Jag var så stolt över alla på läkaren som även efter matchen var glada, nöjda och visade sin kärlek till sina spelare.
Sen var de självklart otroligt jobbigt att se Alexander och de andra grabbarna så besvikna.

Men nu laddar vi om, för på Lördag är det ännu en jätte viktig match. Det är Cupfinal.
Jag hoppas att vi ses på tåget till STHLM, på Söderstadion skall vi heja grabbarna till Guldet.
Love!