5 februari 2012

Stockhoklms stadsmission


Om du inte vet vad du skall hitta på till din älskade i alla hjärtansdagpresent så gå in här och köp ett smycke hos stockholms stadsmisson. Smycket nyckelbarn gör skillnad för barn och unga som lever i utsatthet och fattigdom i Sverige.

All vinst från försäljningen går till Stockholms stadsmissions arbete med barn och unga.

Det är designat av LA Sthlm och är helt i liver. Du kan välja att köpa med en armlänk, halskedja eller bara hänget.

Jag har under den senaste månaden börjat arbeta ideellt hos Birkagården här i Visby. Det är ett härbärge för utsatta där det får mat, fika, rena kläder, möjlighet att sköta sin hyggien och sova i en säng under natten. Det är bland det bästa jag någonsin gjort och jag kommer aldrig sluta med detta.
Jag har aldrig levt i någon bubbla om att uteliggare, fattigdom osv inte existerar, men det här får en att öppna upp ögonen ytterligare för hur samhället ser ut.
Med detta arbete förgyller jag både min och deras liv och vardag.
Sen kan vi inte glömma att man påverkas enormt av människors berättelser, visst har jag gråtit när jag åkt där ifrån och varje dag funderar jag på vad mer jag kan göra för att hjälpa de utsatta utan pengar.

Testa ni också, det skadar inte.