27 februari 2012

Akuten * 2

Det började med att jag fick besöka akuten i fredags pga samma gamla problem jag tjatat om här.
Idag var det dags igen, dock för min prinsessa.
Över 40 graders feber, vägra dricka och inte kissa blev att dom kallade ner oss direkt.
Efter massa provtagning och hjälp att få i sig vätska fick vi åka hem och fortsätta kämpa med drickandet och den ihärdiga febern.
Ikväll fick även min prins feber, vilket läkaren sa att jag skulle vänta på eftersom influensan smittar som bara den.
Med febernedsättande i deras små kroppar lyckades dom nyss att somna, ( förmodligen bara för en stund).
Efter att knappt ha sovit sedan i torsdagsnatt och feber själv ser jag att den där omtalade väggen börjar närma sig.
Någon skrev till mig på FB, "När skall ni få lugn och ro?".
Det är en jäkligt bra fråga som jag inte själv har svaren på, men envis som jag är ger jag inte upp.
Jag skall stå för tryggheten, kärleken och lugnet för mina barn. En roll jag älskar och klarar med bravur.

Jag är inte stark, jag är bara förbannat stryktålig helt enkelt!