7 februari 2012

Ett leende!

"Just because I'm nice to you dosen't mean I like you. It just means I'm not rude!"

Citatet är klockrent och stämmer så väl in på mitt liv.
I vissa fall eller rättare sagt av vissa har jag fått höra att jag är flörtig och falsk.
Inget av påståendena stämmer in på mig.
När jag träffar människor jag inte känner är jag trevlig och glad. När jag träffar folk jag inte sett på länge blir jag precis så glad som jag visar.
Av folk som känner mig brukar jag få höra att jag har en enorm energi och är för ödmjuk. Hur man nu kan vara för ödmjuk?

Jag bryr mig om andra, jag är trevlig emot alla som inte gjort mig illa och jag är kanske överdrivet pratglad. Vilket jag alltid varit och förhoppningsvis alltid kommer vara. Så länge ingen skall lyckas trycka ner mig igen.

Hur man kan bli falsk av att vara artig eller hur man kan bli flörtig av att vara pratglad för jag inte ihop.

Men en sak är säker, jag tänker inte ändra på mig för att bittra människor som jag inte känner har åsikter om mig.
Idag fick jag höra att jag inte får ändra på mig för jag är perfekt som den jag är.
Dem orden värdesätter jag!

Jag är blyg, har svårt för att ta för mig och har urusel självkänsla och självförtroende. Men för att jag ändå lyckas vara glad och positivt till det jag har så är jag fan inte falsk.

För att jag är pratglad mot killar vilket uppfattas som flörtigt är för att det är dom som "vågar" prata med mig. De få tjejer som kommit fram till mig har jag bemött på precis samma sätt, betyder det då att jag är flata?(Har absolut ingenting emot homosexuella och längtar efter QX galan på fredag 21:30!)
Några tjejer som kommit fram har till och med gått ifrån mig och sagt " Du är verkligen inte dryg som folk säger!". Dessa människor ser jag upp till, inte för det dom säger utan för att dom vågar ge andra en chans utan att lyssna på lösa rykten på stan.

Så sluta vara så förbannat bittra pga hur tråkiga ni själva egentligen är, lägg er energi på att vara lite mer positiva till era medmänniskor och sluta gnälla på dom som ni inte känner!
Då skall ni se att ni oxå klassas som flörtiga och falska av sådana som "er"!

Natt!


- Posted using BlogPress from my iPhone