2 september 2008

Nicke nyfiken!



Nej de är sant, vi har ännu inte sett Arn... Får se till att göra det ikväll efter min träning!

Igår började min morgon på ett väldigt spännande sett, vid 08.15 ville min son ha välling så jag vinklade naken ut i köket fick fram vällingen ur kylen och gick till micron för att värma den. Då fick jag se på Telia kontoret att det stod 4 killar som dreglade på rutan vilket jag tyckte var sjukt kul så jag böjde mig framåt och vinkade lite lätt. Tror ni dom skämdes? haha

Min man blev inte lika glad, men han får skylla sig själv när han inte fått upp rullgardinerna ännu :) men vi bestämde att idag skulle han gå upp naken vid kvart över 8 och fixa välling till Leo men tyvärr så vaknade han halv 8 idag och ville ha välling så de var jag som fick gå upp, fast den här gången i Alexanders T-shirt. Så vi får se imorgon om grabbarna på kontoret får sig en härlig syn.

Idag var vi på Leos dagis för första gången, herre min gud min lilla plutt skall börja på dagis. Fan va tiden går snabbt!

Jag måste till doktorn och ta prover har min mamma sagt för jag är så jävla trött hela tiden även fast jag sover som en gris i koma...... Alexander skulle snacka med sin lagläkare idag om en tid till mig så vi får väl se hur de går.

Igår när jag skulle lägga min son så tänkte jag på några sjuka saker:
1, Jag borde anmäla mig själv till anonyma skomissbrukare, alltså jag har kanske 150 par skor använder kanske max 15 stycken och ändå köper jag nya lixom. Är det lagligt?
2, När man säger "fattar du vad jag menar" så låter de så jävla nedvärderande och dumförklarligt (är de ett ord? haha) men om man istället säger "förstår du vad jag menar" så låter de helt plötsligt snällt och verkligen frågande som att man vill förklara inte tycka att den andra är dum i huvudet som inte förstår.

3, Nicke Nyfiken alltså, vilken underbara liten varelse det är. Filmer rulla 24/7 på vår tv, haha alltså t.o.m när Leo sover. Musiken är underbart bra, men är det okej att göra barnfilmer så jävla sorliga, Visst ungarana FÖRSTÅR inte det nu, men som jag och Alexander gråter eller iaf jag men alexander tycker oxå den är sjukt sorlig.

4, Är de okej att äta magnum dinner innan man skall äta? Och ge sin son så mycket läsk att han är överspidad och sen gå och spela biljard och lämna vildingen till sin mamma för att hon skall få en sockerhög liten pojk att sova? Nej de är inte de va :P

Ja du, fråga inte!
De är sånt som snurrar i mitt huvud när min lilla skrutt ligger och håller sina två armar om min hals för att mysa med sin underbara mamma :)

Haha nicke nyfiken alltså, hahah

Leo kommer vara den lilla modedockan på dagis, idag kom han i ett par nike skor, cheap monday byxor och en Paul Frank tröja, haha ganska kul faktiskt.




Jag vill ha en ny garderob, jag behöver en ny garderob alla kläder är förstora, jeansen hänger som ett par baggy jeans när de är size 24 haha
Jag måste iaf införskaffa mig på en ny jacka och ett par bra skor, för vi bor ju i Norrland nu och de är redan sjukt kallt. Kan inte overall bli ett modeplagg istället för skinnjackan, fatta vad skönt! Jag skall fan köpa en ändå, ja de skall jag! Kan inte se värre ut än Emosarna i parken iaf!
Hmm,vad skall i äta för kvälls mat? finns det något tråkigare än att laga mat?

De får bli pannkakor helt enkelt, för de är alexander bra på atta göra, vilket innebär att han får laga mat haha!

Nej nu skall jag och Leo äta glass och se klart på nike nyfiken för 4 gången idag!

Blir nog inte pannkakor ändå, mannen ringde nu och var inte på det bästa humöret för de gick dåligt på träningen så då är de nog inte så populärt och be honom laga mat. fuck!



"Semper fidelis"