29 september 2008

Helgens bravader!

Så nu sitter man här än en gång och skall skriva om vad som snurrar i ens huvud....
Sitter nu och äter frukost själv eftersom min man är på träning och min son är på dagis. Det var meningen att jag skulle sova ett tag till men kunde inte somna om efter dom hade åkt iväg.
I lördags vaknade min son vi 7 och ville upp och leka, vilket hans föräldrar inte var lika pigga på, så vi satte på nicke och la oss upp och ner i sängen för att vi skulle kunna se på nicke. Jag somnade till lite då och då mannen sov och tillslut somnade sonen oxå, så vi sova allihop till 10. Så skönt!
Sen var de dock inte lika skönt när vi skulle sätta igång och städa, ett rum gjorde vi klart, juhu! nej fan va arg jag blir att jag aldrig blir klar med den här lägenheten, även om man städar ett rum så ser de likadant du när man börjat med de nya. Mamma du har rätt, att städa när barnen är små är som att skotta snö när de ännu snöar!!! Alltså helt meningslöst, men tyvärr nödvändigt!
Min man hade träning på eftermiddagen vilket var ett perfekt tillfälle för mig och sonen att vara ute och leka, och som vi lekte, båda skrattade så vi nästan fick ont i magen. Min stora älskling fick iaf vara med och "leka" lite på träningen. Vilket var skönt att se!
Klockan 20.00 konstaterade jag och min man att vi ätit kvällsmat och att vår son hade somnat. De har nog aldrig hänt innan! Vi firade med att spela Wee, jag var grym men tyvärr inte tillräckligt!!!

Igår var vi ute på en roadtrip till AIKland, Benny var med och underhöll. Vi diskuterade, allt från pirater vid sir lanka till dom nya väghastigheterna. De är nog bland de dummast jag varit med om, sån onödig jävla sak men de är väll typiska moderaterna! Dumt så Dumt!
I Solna träffade vi vår underbara runda vän Lonnie som så snällt passade vår son medans vi var på Match. AIK- GEFLE, de var kul att se 1-1 blev resultatet, tur för GEFLE! Under matchen var jag omringade av ett knattelag, nästan alla var invandrare och såååååå söt! Jag ville ta med mig dom hem. Den sötaste ungen hade värsta coola frillan, satt med en chips påse i handen som var lika stor som han själv och bjöd laget runt, om och om och om igen! Hur många i dne åldern gör de? Jag blev helt tagen och bara suderade hur genomtrevlig han var. Inte nog med de så säger han, när chipsen nästan är slut och skall ge alla en sista gång, " Eller hur jag är schysst?", haha såååå underbar!
Efter matchen åkte vi hem till vår vänner för att hämta vår son och för att snacka lite skit! Vi hade jobb med oss att få hem våra cyklar som stod kvar i vårt gamla hus. Men efter mycket om och men så kom vi in i huste, jag gick upp och ringde på gamla märta som var vår mysiga granne för att få låna hennes nycklar. Synen jag möttes av när dörren öppnades var obehaglig, där sitter en smal, grå gammal tant i rullstol. Först ser jag inte att de är hon, men hon känner igen mig. Jag stod där helt stum och bara iaktog henne. Hon som för 3 månadersen var en pigg, mullig tant som var så mån med sitt yttre och som gick till affären utan probem. Nu bara 3 jävla månader senare, på helt förstörd helt slut och helt handlingsförlamad. Usch, fy fan vad tiden fort. Man fattar inte, kankse är på tiden att stanna upp och tänka efter om livet man har är de man vill leva, om man verkligen gör dom sakerna man vill göra, inte bara lever efter någon annan eller gör de som är lättast. Jag tror de gäller precis ALLA där ute!
Jaja, vi fick iaf cycklarna och satte oss i bilen och åkte hem nästan helt under tystnad! Mini älsklingen somnade nästan med en gång efter ett slagsmål med vällingflaskan!

Idag skall jag spackla "gästrummet", träna (ja älskling idag vill jag träna), plocka upp saker på vinden, få hit leos skor från solna som vi glömde, tvätta, ta ur luften ur vår "soffa" för imorgon kommer vår nya, JIPPI! Sist men inte minsta skall jag mysa med min underbara familj!


Min största dröm just nu är att skall ett radhus, men liten gård där min son kan leka fritt, få ett jobb och komma igång med träningen på allvar, jag är så slapp! I de huset vil jag han en tvättstuga, en fräch tvätt stuga, så stor så att de får plats med minst 10 tvättkorgar så man kan sortera tvätten när man slänger ner den i tvättkorgarna, vilket lättnade de skulle vara, bara ta en korg i taget och veta att allt de kan tvättas ihop. Jag lat? Varför tror du de! Haha, bara oerhört trött på att sortera tvätt när de ändå ligger kvar en strumpa i byxbenet eller ett vitt linne i den svarta tröjan!


Nej My, sätt i gång med lite nytta nu!

- Yes, sir!!!



"Sat sapienti"