20 september 2008

Byggare Bob och Meckar Micke!


Igår var en underbar dag! Jag kände mig lycklig för första gången på länge...
På morgonen skjudsade jag och alexnder Leo till dagis, sen åkte vi hem och åt en mysig frukost och gick sen in och la oss i sängen och mysade ett tag. Sen åkte vi för att kolla på vår nya bil en Dodge Journy, men då kunde vi inte provköra den för den skulle inte visas förren idag! Så vi tog en tripp med den idag istället och hela familje stortrivdes!



Sen hämtade vi Leo för att åka till "Toys r us" för att köpa en ny nicke film och någon nicke sak till honom, men självklart är Nicke en eftertraktad liten apa, så ALLT var slut! Så de blev en bandyklubba och in på IKEA. Där köpte vi saker som behövdes för att påbörja vårt nya projekt: En säng till Leo!
Han skall inte ha samma som någon annan, för han är mycke finare och mycket bättre!
Ikväll fick min lilla plutt inviga sin nya säng och han verkar trivas, han somnade som en stock...

Idag har vi oxå varit på IKEA en snabbis och sen åkte vi och lekte av oss i den underbara höst solen. Boulongerskogen blev de, jag tror nog de är en av världens störsa lekparker, om inte störst så med mest saker. Helt klart! Vi åkte JÄTTE "ruchelkana", mindre "ruchelkana", lekte i tåget, i bilen på gungorna och (mest pappa gerndt) linbana!




Efter vi var i parken åkte vi hem, jag och Leo såg på Nicke medans min man lagade en underbart god middag till mig, Wokade räkor i Currysås med ris... Mmmmmmm så gott! Tack min underbara! Leo fick korv och ris men han klagade inte, utan åt som en häst, de är bra nu när han är så sjuk, plutten!

Nu har jag och mannen plockat i ordning lite tills städningen imorgon, fy fan, vi räknade förut och de är 8 rum som skall städas, 8 rum!!! Herre gud!

Igår när jag satt och sydde ihop Leos säng så såg vi på "extra extra" Blondin Bella var med, haha, vilken nolla! Vendela som var i motsåndar laget bara ösde dissar över henne och människan fattar inte, hon sitter ocg garvar när dom driver med henne! "Ni blogg tjejer får ju en massa saker, smikn, kläder och mobiltelefoner. Varför får ni inte något ni verkligen behöver? Typ ett stavningsprogram", Nån lirare i Blondin Bellas lag frågade om hon tror att hon kommer blogga när hon är 70, då svarade Vendela " Haha, men de är ju typ 100 år dit". Lilla människa, inte nog med att hon inte fattade att dom drev om henne, så öppnar hon munnen och de som kommer ur är ungeför, ja men asså typ! Skottpengar!

Jag läste även en sjukt bra dikt eller vad man kan kalla det i går, som är så sann så de är skrämande!
"Ensamma mammor är inget nytt,
när barnet kommer har mannen flytt.
Ensam du uppfostrar litet knyte,
medan mannen jagar yngre byte.
Att få uppleva barnets unga år,
är något du aldrig tillbaka får..."
WORD!


Nej nu skall jag umgås lite med min man och inte bara sitta och hänga på honom, Eftersom vi inte har fått vår soffa ännu så är han mitt ryggstöd när han ligger och kollar på CSI Miami!

Älsk, här har du en ny bild på mitt hår, inte den bästa kankse men ändå en bild :P
lägg märke till bitch minen!

"Acti laboris iocundi"