8 september 2008

Idag blir de lånnnnnngt!

Herre gud börjar vi med, Alltså Herre jävla gud!

Va fan är de som händer? Vad är de här för skit? Snälla kan nån förklara för mig?
Vår helg skulle bli en mysig helg i STHLM på 4 stjärnigt hotell, umgås med våra underbara vänner och deras son och gå på Junibaken. Jo vad hände då?
Lördagen blev som vi ville super mysig, men sen kom söndagen som jag och min man bara känner att vi vill glömma och radera ur vårt liv. Söndagen slutade iaf med att vi satt i bilen påväg till Gävle igen utan att ha gjort ett jävla skit!
Vad är problemet egentligen? Vad har jag gjort? Kan ni förklara vad fan de är jag har gjort?
Sluta bara me de ni håller på med, för vi lovar er att de inte kommer vara värt det! Man kan inte behandla människor som ni gör och har gjort, det är på tiden och inse! Vi har insett men tydligen inte ni!

Fy fan vad patetisk du är! Usch!

O, du kommer få träffa Leo hur mycket och när du vill. De vet du för de har jag sagt till dig vännen! Tro inget annat, okej!

Så nu lämnar vi allt skit och går över till de som är viktigt i livet: Min son och Min man!
Leo har börjat på dagis, första dagen idag och han stormtrivdes. Det var tänkt att vi skulle bara inne idag men så blev de inte. Leo såg barn på gården, en klubba och en boll och då var de kört. De var bara för fröknarna att klä på dom andra knoddarna och gå ut. Min underbara son lekte och lekte, ja han märkte inte ens att jag var där. Vilket känns skönt, för då kanske de här med inskolningen kommer gå bra. Men imorgon skall vi vara inne hela dagen så vi får se om de är lika kul då. Jag får helt enkelt dra ner mössan över ögona på honom och springa över gården så han inte hinner se allt kul där ute. :)
Men shit va mycket de är man skall göra när dom små skall ta sitt första kliv som ensamma. Man skall köpa vanliga blöjor för up and go tar för lång tid, man skall märka nappar och kläder. Man skall köpa väska och ordentliga kläder. Men de värsta av allt, man skall lämna sin son till främmande människor!!!
Vi har redan gjort intryck bland fröknarna ( ja jag vet att de heter pedagoger men fy fan va töntigt) idag sa Leos fröken lite snyggt:
"Jag ser att han har väldigt dyra kläder på sig"
På skämt svarade jag: " Ja, jag måste nog lära mig att handla till honom på HM"
Fröken: "Ja de kan vara bra för de lär försvinna kläder. Ta Cubus för där håller bara kläderna en tvätt så då gör de inget om dom försvinner"
Jag: "Men hur märker jag hans strumpor?"
Fröken: " I vanliga fall brukar föräldrar köpa storpack på HM eller något och då brukar de inte göra så mycket om någon strumpa försvinner. Men Leo har väl kanske Armani eller D&G strumpor och då är de inte lika kul om dom försvinner?"
Jag gjorde allt för att inte dö av skratt och svarade: "Jag får helt enkelt ta en tripp på HM och köpa lite kläder, sen får kan ha kläderna som barn i hans ålder inte har gjort hemma"
Fröken kollade lite konstigt på mig men började sen och skratta.
Hahah, vår lilla märkessnobb. Mr Gerndt Junior! haha
Min man sa en sjukt rolig sak när vi satt och åt middag tillsammans med tända ljus när Leo somnat. Dom får helt enkelt ge fan i att ta av han kläderna så dom inte försvinner. Om han är blöt får dom hänga in honom i torkskåpet. Hahha, den bilden jag fick upp framför mig var bland de roligaste jag sett. Stackar lilla älskling!
Ser ni på Kristallen?
Vilket skämt, hur kan inte David Hellenius vinna Sveriges bästa manliga programledare? Va är de här? Ser folk på TV nu för tiden eller har dom som är över 100 år och ringer och rösta inte upptäckt att det finns fler knappar på kontrollen än 1 och 2? Hallå de är 2008 nu, det finns flera TUSEN kanaler och 4:an är en av dom! Dom som ringt och röstat på "Ronny" har glömt hans pinsamma TV debut som Äcklig raggare och dom vet inte ens vad de är dom ringer och rösta på dom köper Expressen och ser att dom kan ringa och rösta på "Så ska de låta (jo men de gör de inte)" programledaren och då gör dom det! Hallå världen lär er ZAPPPPPPA!
Och hur fan kan "Slottet någonting" (ursäkta mamma jag vet att du ser de, oj du ser fan så skall de låta oxå, jaja de får gå) vinna, JAG SÄGER DET IGEN: LÄR ER ZAPPPPPA!
Det enda som var sjukt kul i hela jävla galan var Måns Möllers tysklands tripp, haha han är så sjukt skön. Och med stort OCH klippet från Melodifestivalen där Björn Gustafsson var med. Tack Kanal 5 för att ni inte förstörde ALLT!
Just fan jag skulle ju märka Leos kläder ja, nej juste så var de jag hittade inte pennan jag köpt. Måste ju självklart va SPECIAL! De var de jag skulle gör, mysa i Soffan. Haha juste vi har ingen soffa vi har sålt den för att få bort dom sista äckliga partiklar av människor som varit hos oss som inte är värda att nämna. Så nu har vi tagit ut Leos myhörna som består av en säng utan ben men ryggstöd, där ligger vi och ser på Nike Nyfiken på dagarna. Men nu sitter jag här själv för mannen är och lirar biljard med Benny Boll :)
Nu orkar jag inte skriva mer idag. Innan jag avslutar så vill jag bara säga. De är skönt att jag inte är den enda som tycker och känner för en gångs skull, min andra del håller med mig och är lika jävla trött som jag är på er!!!!
Alexander, jag älskar dig trots allt vi gått igenom och allt som har hänt som du har låtit hända. Du kan om du vill, visa mig nu så visar jag dig!

"Mara clausum"