24 april 2012

Rensa garderob.

Jag är en av dom där tjejerna som inte kan kasta kläder.
Tänk om jag någon gång kommer använda det där igen, tänk om Leia vill ha det när hon blir stor är några av dom tankar som snurrar.
Min förra man kunde ha väldigt roligt åt att jag alltid hittade kläder där ännu prislappen satt kvar och plagg jag inte ens visste att jag hade.
Men idag hände något, Älsk kom på besök medans jag höll på att packa.
Hon fick då för sig att mina garderober skulle rensas.
Jag satt i skräddarställning på golvet medans plagg flög kors och tvärs.


Sorgsen satt jag där och fann inte ens ord för att förklara min separationsångest, larvigt men sant.
Efter någon timme var hon klar och jag blev två hela sopsäckar med kläder fattigare.
Det enda som känns bra med detta är att det kommer till användning av kvinnor och barn som inte har råd med egna kläder istället för att det skall ligga och ta plats hos mig.


För övrigt så är det här ta mig fan sista gången jag flyttar, OM jag nu inte skulle vinna på lotto och kunna köpa mitt drömhus.


- Posted using BlogPress from my iPhone