14 februari 2011

" Det är lätt att få någon och göra saker med, men det är svårt att hitta någon att inte göra något med!"

Vi såg en underbar film ikväll, den handlade om en pappa som blev lämnad med sin son när mamma dog i cancer. Otroligt gripande och en film som gick en att inse hur snabbt saker förändras. Där pengar och status inte är värt ett skit.
Pappan sa ovannämnda ord till en tjej som visade honom intresse.
Det är precis så, du kan göra vad som helst med vem som helst. Men vem står där när du bara vill va, vem tycker det är kul att bara sitta i varsin del i soffan tysta och bara va?
Ja den rätta!

Nog om filmen!

Jag och barnen kämpar på och gör det bästa för att dagarna skall gå.
Dom behöver barn att leka med, sina saker och ett eget rum.
Jag försöker lösa det praktiska men kommer ingenstans, står och trampar på samma jävla ställe medans ångesten växer sig som en klump i bröstet!
Jag vet inte längre hur jag skall lyckas fixa allt till deras bästa!
Jag är maktlös!

Jag vet iaf vad jag kan få om jag kämpar lite och det är en otrolig trygghet och lycka!
Det är ju precis det jag vill.
(Plus boende, jobb och dagis förstås!)

Ja efter snart 5 år ger jag upp, det hade alla ni andra också gjort om ni visste bakgrunden till det så sluta lägg över på mig att jag skall kämpa när jag försökt hålla ihop vår familj hela tiden.


God natt!