20 oktober 2010

Snö?

Jag har sett flera personer som skrivit om att de snöar lite här och där i Norden.
Är jag den enda som får lite ångest?
Jag vill verkligen inte ha snö nu, inte här i Helsingborg. Jag kan tänka mig att de bara blir massa slask och blött och äckel överallt. Inte vitt och kallt och fin snö som knastrar under fötterna när man går utan bara massa blåst och blask. I Gävle var de 30 minus och underbar vinter, de kändes inte särskilt kallt när man gick ut eftersom de inte blåste.
Här däremot här tror jag de kommer blåsa storm, blås underifrån upp i ansiktet när man går och bara vara allmänt jävligt.

Nej jag vet man borde inte gnälla om vädret, men jag får lite ångest faktiskt. Vitt är okej, slask är big no no!

För övrigt har vi haft en bra kväll. Barnen badade, somnade i tid och vi har hunnit sett en film. The last airbender, mycket bra film. Inte så jätte bra skådisar men jag gillar idén.
Igår såg vi Get him to the Greek, riktig härlig rulle med en mycket fin skådis i huvudrollen.
Idag fick jag också hela säsong 4 av Greys Anatomy, så nu äntligen bara 3 säsonger senare kan jag börja se den.

Alexander sitter och kolla på NFL och jag har sett reprisen på PH, de var mitt andra avsnitt. Jag såg första avsnitten för att en gotlänning var med och som patriot vill man ju vara med och stötta. MEN jag insåg snabbt att de vara PH de handlade om, där folk gör bort sig och sumpar många chanser i livet. Vill dom visa sina barn de där eller att deras föräldrar skall se de?
Jag skäms, för deras skull. De skall ju vara meningen att man skall skratta åt dom, men jag tycker bara synd om dom som utsätter sig för sånt dom tycker verka vara en kul grej. Men jag tror inte dom ser tillbax på de på samma sätt när dom kommer där ifrån. När många mellan 15-24 känner igen dem och påminner dom om pinsamma händelser eller rent ut sagt är förbannade på dem pga hur dom beter sig där.

Imorgon skall lillfisen till dagis och storebror får stanna hemma vid mamma, eller nej nu precis ändrade jag mig och båda får vara hemma vid mig imorgon. Då hinner de pigga upp sig ordentligt.

Mitt huvud dödar mig, god natt!