20 oktober 2010

Denna onda höst!

Min kropp klarar inte av hösten!
När de slår om från sommar till höst, när kylan kommer och de börjar blåsa Carola stormvindar (Tack Jenny) då skriker min kropp att den är redo att gå i ide.
Jag får ont, ont överallt. I fingrar, knän och ryggen. Mina leder vill inte hänga med i samma tempo som hjärnan.
Att vi sen har köpt ett hus med trappor gör inte saken bättre, man springer upp och ner 3742 ggr om dagen och 3704 av dom med en liten tjej på höften.
Jag har inte kommit igång med träningen pga värken i kroppen. Jag var på ett IW pass förra veckan och min rygg var helt förstörd efter de. Jag går klädd som en mumi inomhus, lager på lager för att värma upp kroppen men de skiter ju den i.
Jag vet att de kanske skulle bli bättre om jag pallrar mig iväg och tränar men man hittar inte direkt motivationen när man har ont. Men jag skall, jag ska ligga i hårdträning tills vi åker. Thailand skall få se att man kan vara het som 2 barnsmamma.
Högst upp på min önskelista just nu står Wee Fit + (plus). Dom som har kört de säger att de är en förvånansvärt bra träning som verkligen tar och ger resultat.
Inte konstigt att folk blir deprimerade på hösten, när alla fina färger ramlar av träden, när de blir mörkt kl 18, när de blåser 24/7 och regnar minst 1 gång om dagen, när man har värk i kroppen och tänker tillbaks på en underbar sommar. Ja tro fan att folk går in i väggen!
Jag vill bo i ett varmare land trots att jag älskar charmen med våra olika årstider i Sverige.
Nog med gnäll, eller lite till. Baren när feberfria sen igår men får ändå stanna hemma från dagis i dag oxå, just nu myser vi under vårt JÄTTE täcke och kollar på Olivia Alexander i självklart iväg i STHLM på sin lediga dag denna vecka och skall vara med i något tv program med Ekwall och den där Ola.

Han skulle iaf vara hemma till halv 5 så barnen och jag får lite tid med honom bortsätt från när han sitter i telefon, håller på med telefonen, datorn, tränar, är på intervjuer, gör reportage, är med i tv eller har match.
Så eftersom han är en helhjärtat HIFare nu och skött sig förvånansvärt bra så tycker jag ni borde gå in och rösta på honom som årets HIFare, de gör ni HÄR!


Nej dricka lite Aleo Vera och ta två alvedon så man kan leka med barnen idag.


Vad gör ni idag?