26 oktober 2010

Guldfeber!

Jag är förkyld, dagisvirusen har hoppat på mig eller så är de bara guldfeber.
För jag är nervös och sjukt taggad, senast på Olympia skakade jag av nervositet och dom ledde med 2-0? Kommer jag ens överleva dom sista matcherna?
Vinner Malmö imorgon kommer jag inte vara människa innan Helsingborg vunnit nästa. Jag personligen tycker de är dumt att lägga en svenska cupen match nu, vila och skadefritt är viktigt nu. Sen att Malmö har fler dagar mellan sina matcher gör mig också irriterad. MEN vad spelar de för roll när pokalen anländer till Olympia den 7 November. Våra grabbar klarar de här, dom har psyke och styrka nog att kriga sig till slutet.
Och då kommer jag gråta floder av lycka, som när mina barn föddes. Då hoppas jag och någon villig själ vill umgås med mina underbara barn så jag kan skrika, gråta och svära.
Jag undrar bara hur supporterna tar sig in på planen efter slutsignalen för dom står ju så jävla högt upp? OCH JAG HOPPAS ATT NÄR NI KOMMER IN SÅ ÄR DE ENBART FÖR ATT FIRA GLÄDJEN MED ERA SPELARE OCH INTE GE SIG PÅ MOTSTÅNDARLAGET,( ni vet vad jag snackar om!) Plus att ni måste akta min kära son som skall in och kramas med pappa.
Nog om fotbollen, vi är alla nervösa så vi vill kräkas.

I helgen har mina kära föräldrar varit och hälsat på. Vi har bara myst runt och tagit de lugnt. Idag var barnen tillbax på dagis efter en vecka hemma med höstblåsor och hög feber. Fy vad hemskt de varit med de jäkla blåsorna. Men nu är dom iaf friska och glada. Vi hade vårt första utvecklingssamtala någonsin för Leia idag, självklart var hon lika perfekt som vi redan visste. Plus att vi fick beröm för hur hon var klädd och att några borde ta en titt på henne och klä sina barn likadant. Sånt gör en extra glad och känner sig som en lycka förälder även i pedagogernas ögon. På torsdag skall vi på utvecklingssamtal för Leo vilket oxå skall bli spännande.
Leia har lärt sig massa ord och säger "E de?" 984 ggr på en dag, hon frågar, hon lär sig och hon tjatar :)
Leo har för första gången lekt med en underbar kille i kvarteret i kväll, de känns så skönt att han har möjligheten till de och att han valde just den här killen som trygghet. Pojken är underbar mot Leo och så söt. De är så skönt att se Leo skina upp när han ser att de springer barn utanför. Han har aldrig haft de så och de är en lättnad att han kan de nu. Jag hoppas han hittar lite vänner här snart.


Jag och min mupp till man spelade fotboll på gården idag. Jag snurrade upp honom 4 ggr och sen när han skulle göra något för att snurra upp mig ramlade han på bollen rakt ner i stenplattorna. Ingen skada skedd men jag tog självklart tillfälle att ge igen från när han kastade bollen på mig 100gg. Så jag kastade 4 GÅNGER på honom, vilket resulterade till att han knuffade mig över vår häck och när jag väl tagit mig in på gården sköt mig på benet sten hårt. IDIOT! Självklart började jag gråta och vred mig av smärta. Vad tror ni han gör? Jo står och asgarvar, kommer sen fram och skall hålla om mig vilket är för sent enligt mig så jag drog mig lös för att springa in och råkade de slå till honom på munnen så han blev skit sur och kallade MIG för en jävla ....!
Ibland är även han bra dum i huvudet, så han är inte så ödmjuk och snäll som ni tror.
Haha, där fick du allt;)





Bollen sitter ännu kvar på mitt lår!

"Jag vill bara vara nära dig!" - Kan vara den mest romantiska kommentar som finns!