28 oktober 2010

Cup final!

Underbart!
Nu är vi i cupfinal och kommer få hem de guldet till Helsingborg. Kommer bli drag på Söderstadion och de hade varit kul att kolla på. De är så nu, man vill se allt i slutspurten och verkligen känna stämingen och vara med. Men de får man ju inte. Kommer nog inte ens kunna gå på sista matchen här på Olympia. Vet inte om jag vågar de med barnen.
Men men jag skriker och hejar hemma.
De kommer bli tuft för spelar Mjällby så som dom gjorde ikväll mot Malmö så blir de svårt, BP kan man ju tyvärr inte alls hoppas på. MEN jag tror att MFF har lite storhets vansinne nu efter vinsten sist, jag tror att vinsten kan gynna oss.

Annars då, mina kära svärfar har skruvat ihop ett skoställ till mig så jag äntligen har fått ett golv i vårt förråd och bort 2 flyttkartonger, 2 papperskassar, 1 sopsäck. Wihooo! De blev kanon, behöver dock en till som jag inte vet vart jag skall trycka in någonstans.
Idag har vi varit på utvecklingssamtal för Leo, allt var självklart bra men han behövde träna på färgerna, så nu skall de tränas. Han har ju lärt sig att skriva sitt namn och räkna till tio och har en uppfattning om hur mycket de är. Att lära ett barn att rabbla 30 siffror eller bokstäver är inte så svårt men att få dem att få en uppfattning om de och kunna känna igen de i olika sammanhang är svårare Men min lilla kille kan:) Han trivs bra på dagis och kommit bra in i gruppen så de är skönt.
Nu har vi haft folk här en vecka, imorgon åker farmor och farfar hem. Det har varit jätte mysigt att ha alla här. Vi måste komma ihåg och Vaccinera oss så fort som möjligt.

Nej nu blir de sängen, är dödstrött sen igår. (Monopol drar ut på tiden)

Jag såg ett stjärnfall ikväll!