27 juli 2011

True love.






Äntligen, äntligen har mina kära barn kommit hem till mig igen. Det är en sådan otrolig lättnad och trygghet att ha dom inte mina vingar igen. Jag har hela tiden skyddat dom från allt så länge jag kan, men tyvärr kan jag inte skydda dom emot allt som jag egentligen skulle och behöver kunna skydda dom emot.


Det är nog en känsla som alla vi föräldrar lever med, den här oron och dåliga samvetet som alltid ligger där inne gnager. Jag fungerar inte utan mina barn, självklart är det jobbigt ibland och man är trött. Men jag skulle aldrig någonsin välja bort dom för något. En vardag utan en massa "Leia kan själv", "Mamma den är MIN Leia får inte ha den", livliga diskussioner och matvägran är inte en vardag för mig. Det är inte ett liv jag vill leva. Jag har satt mina barn till världen och det är mitt livs bästa beslut, något jag aldrig någonsin ångrat eller vill ändra på. Jag är MAMMA och det är just det jag lever för.


Jag kommer gör allt i min makt för att ge dom det liv dom förtjänar och vill leva. Min största önskan just nu är att göra en resa med dom, in sista minuten någonstans till värmen och bara njuta när mina hektiska sommar är över så jag kan ge dom hela mig som både dom och jag är van att göra. Jag har ju alltid varit med dom, tagit hand om dom, hämtat lämnat på dagis, haft med mig när jag varit på stan, i tvättstugan eller bara i affären och handlat. Dom har alltid varit med mig så den här sommaren har varit en stor omställning för både dom och mig. Det har påverkat oss alla på olika sätt så jag kommer göra allt i min makt för att kunna åka iväg med dom en sväng så vi får den där "vanliga" vardagen vi är vana med innan allvaret drar igång på riktigt.

Vi gick upp och la oss för en stund sedan för att läsa en bok, då kröp båda tätt intill mig och bara låg sådär jättenära så man inte kan röra sig. Jag låg kvar ett långt tag efter dom somnat för att bara känna värmen från deras små kroppar och höra deras lätt andetag.


Just nu ser jag en framtid för mina barn som jag hoppas och tror dom kommer älska, precis lika mycket som jag älskar dom!