7 juli 2011

Trötter.



Jag är helt slut i både kropp och knopp.

Barnen har ännu inte blivit friska, magont och noll matlust är det som är problemet nu.

Deras humör och tålamod är inte på topp vilket gör att dagarna blir otroligt långa och fulla med diskussioner och raseriutbrott. Leia har börjat gå till "anfall" när hon blir arg för att verkligen visa att hon är arg. Leo ställer sig bara och skriker rakt ut medans jag försöker komma fram till vart jag skall börja och vilken pedagogisk metod som skulle kunna lugna barnens frustration.

För det är väl så man skall göra? Läsa någon bok och sen är man reda att bli en perfekt mamma?


Nej inget jag testa har fungerat på mina barn, dom har svar på precis allt. I alla fall Leo. Jag sa till honom idag att han skulle äta upp sin mat för annars blev den kall och äcklig, då spärrar han ögonen i mig och säger "Men mamma vi har ju en micro som vi kan värma maten i om den blir kall".

Ja vad säger man?

Detta har hållit på i över en vecka nu och så mitt tålamod är inte heller det bästa längre.

Man skall räkna till 10 och sedan ta ett djupt andetag för att kunna hantera situationen bättre, ja visst. Men hur lyckas man räkna till 10 när en liten tjej försöker knuffa omkull och den andra killen står och skriker "MAAAMMMMMMMMMAAAA!!!!!!" rakt ut?

För mig är det omöjligt, jag försöker istället hitta en snabb lösning där dom inte alltid får som dom vill men ändå blir ganska nöjda. Ja, det är nästa intill omöjligt.

Jenny var här ikväll och sa ganska snabbt "Du ser helt färdig ut, du behöver vila upp dig!".

Det är precis det jag behöver, men det finns inget som heter vila upp sig med småbarn, det är en ständig oro, dåligt samvete och vakande på nätterna så fort dom rör sig, det är frustrerande att inte få i dom mat när man vet att det är just det som dom behöver för att bli sina vanliga jag igen.

Men en sak är säker. Att oavsett hur jobbigt och hur trött man än är så är mammarollen det bästa som någonsin hänt mig och mina barn är dom underbaraste små änglar i världen.


Nu har jag precis kokat lite makaroner till Leo för det ville han ha, han har petat i sig 5 skedar vilket jag är överlycklig för så nu kryper vi ner i sängen igen.


-God natt!