4 juli 2011

Sann kärlek dör aldrig!

Det är några här som tidigare ansett att jag borde ändra min text "Amor vincit omnia" eftersom det tog slut mellan mig och A, då ansåg ni att det stämde ju inte? Kärleken övervann ju inte allt.
Nej det är sant, men sen om det verkligen var äkta kärlek är en annan sak. Från början var det absolut det och till och från i många år, men sen försvann all respekt och ärlighet sakta men säker och då dog även kärleken.
Så jag kan absolut inte hålla med er, sann kärlek dör aldrig.
Amor vincit omnia har ingenting med A att göra utan det är enbart ett motto jag lever efter.
För varje dag som går blir jag mer och mer övertygad om att den rätta finns där ute. Han som vill mig och barnen väl och som är beredd att lägga ner tid och energi på oss, han finns på riktigt.
När man hittar den rätta så övervinner den kärleken allt, då behöver den inte prövas eller hela tiden jobba i motvind utan då är man rädd om det man har och man offrar inte det för vad som helst. Man tänker ett steg längre innan man handlar och man är ärlig i alla lägen. Då är det som skall övervinnas skitsaker och kommer då inte vara något som skadar kärleken.
Lite av min tro på sann kärlek är tyvärr bortblåst precis som känslan av att våga lita på en annan människa. Men jag övertalar mig själv om att den jag träffar kommer bevisa för mig varje dag att det finns något att satsa på och att jag skall våga släppa in han i mitt och barnens liv igen.
Alla är inte av samma skrot och korn, det finns guldkorn närmare än man tror. Frågan är bara hur många gråstenar man måste möta under vägen till något som varar?
Just här och nu är jag så lycklig man kan vara utan eget boende med två små barn. Det finns en underbar människa i mitt liv som varje dag påminner mig om saker jag förträngt eller saker som tryckts ner i botten av någon annan. Han får mig sakta men säkert att växa mer och mer och snart så står jag där igen. Som den My jag en gång var!
Jag har varit på botten och vänt, mitt och barnens liv går mot en ljus framtid som bara innefattar just, AMOR VINCIT OMNIA!

" Tillsammans är vi starka, släpp in mig!"
Jag skall släppa mina spärrar och bara följa hjärtat och barnens reaktioner.