19 maj 2010

Snurrigt!


Just nu har jag massa jag vill skriva om, olika tankar och känslor. Jag vet inte vad jag skall börja med, men jag tror jag än en gång går in på orden skönhet och perfektionsism.

Jag tro att vi alla påverkas av just dem sakerna på ett eller annat sätt, vissa mer, vissa mindre. För vissa går de över styr, vissa kan inte kontrollera de. Dom tar till alla möjliga metoder och ingrepp för att uppnå det där extra. Det som alla ser är fejk, de alla ser inte är inre skönhet. Jag är inte emot plastikoperationer men jag anser att de finns en gräns, jag anser att man skall göra det man mår bra av själv, man skall inte göra om sig. Man skall vara den man är men självklart skall man kunna "rätta till" saker man kanske inte mår bra av, saker som påverkar en på ett negativt sätt.
Jag vet inte vad hon heter men de är någon tjej i USA som gjort massa ingrepp efter någon tv-serie och höll på att dö på kuppen. Människan var ju hur vacker som helst innan, naturlig skönhet. Nu ser hon ut som en barbie, inte snygg med andra ord. Vilken kille vill ha en sån tjej för den hon är? För hur är hon, vem är hon? Vet hon själv de, eller är hon bara förvirrad av media och yttrepåverkan i kampen om att bli perfekt. Inga fel, inga brister! Jag tycker de är lite charmigt med ett ärr där eller liknande. De bevisar bara att man lever och lär.

Jag får själv kämpa med att inte jämföra mig med andra, andra som inte finns på riktigt, jag jämför mig med retuscherade bilder i tidningar och opererade tjejer. Det är väl inte så jag vill se ut, jag vill ha en personlighet att älska inte ett yttre att älska. Jag vill bli sedd för den jag är inte för min slimmade mage eller enorma bröst. Men de finns saker som även jag vill rätta till, som får mig att må dåligt. Saker som fick mig att inse när jag prövade bikini inför sommaren att jag inte kommer visa mig i bikini mer än för min familj. Jag fick en klump i halsen och kände att jag bara ville gråta. Jag får helt enkelt hitta ställen där jag kan trivas för den jag är och avnjuta sommaren med mina barn. För hitta en bikini att trivas i verkar omöjligt, jag avskyr dessa knyt bikinisar. Jag tycker att dom sitter fruktansvärt fullt. Och vad finns de i butikerna, knytbikini eller boxershorts, nej tack! Vad sägs om att slänga upp några hipsters eller liknade till oss som faktiskt fått barn, har ett ärr på magen och bristningar lite här och var? En bh som får en att känna att någonstans där under äger man faktiskt ett par bröst och som är praktiskt att leka med barnen i. Jag går ju inte runt på stranden för att vara snygg, jag går ju runt på stranden för att mysa med min familj och njuta av värmen. Måste jag då sätta på mig en jävla badräckt som jag ägde när jagvar 4? NEJ TACK!
Jag kommer älska att vara på barnfamiljs stränder där ingen dömmer, inga blickar som följer en eller känslan av att inte räcka till. Där räcker jag mer än väl till, för mina barn och min man! Det är livet. Inte vara snyggast på stranden 2010, då borde man se sig om i världen!
En annan sak jag tänkt på sen jag såg ett avsnitt med att Anna "fucking" Anka söker en slav. Kan inte människa jobb själv, göra sina ärenden själv, handla sin egen jävla mat och stå på egna jävla ben. Jag är så less på sånna människor, människor som sitter på sina arslen och låter andra jobba åt dom. Eller dom som lever på sina män (Ja jag gör de nu, men de är inte ett liv jag vill leva och kommer ändra på så fort prinsessan börjar på dagis). Tror dom att deras killar attraheras av tjejer som inte står på egna ben och vill försörja sig själv. Hade dessa tjejer tyckt att de var så kul om deras män levde på dom, om de var dom som fick dra in alla pengar medan deras killar sprang på fik osv. Spenderad upp deras pengar på massa onödigt skit. Nu låter de här förmodligen dumt, men se tex på vilka tjejer Beckham eller Woods varit otrogna med, är de tjejer som springer runt och spenderar pengar eller är de tjejer som faktiskt jobbar och tjänar sina egna pengar? Det är aldrig okej att vara otrogen men kan de vara så att de inte är så attraktivt med tjejer som inte vill göra rätt för sig, som inte vill få lite skit under naglarna. Skyddar absolut inte dom men tror att killar vill ha tjejer med fötterna på jorden och som vill något med livet.
Hur svårt är de tillexempel att vara hemmafru med massa jävla slavar som gör allt, kör barnen hit, köper mat, tvättar, städar och allt annat som vi vanliga dödliga gör. Leker dom ens med sina barn? Har dom, som inte jobbar, tid att umgås med sina barn eller är schemat fullspäckat med behandlingar och dylikt?

Jag säger bara en sak till Anna, Maria och allt va dom heter.
Kom tillbax när ni lever den verkligenheten som verkligen innehåller äkta kärlek, lycka och glädje!

Jag är inte ett dugg jävla avundsjuk!


This is my life my friend!
Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else!