10 maj 2010

Kvalitetstid med sonen!

Jag och min underbara son hade egentid ikväll, de är inte ofta sen Leia föddes och var väldigt välbehövt.
Vi gick på pappas match, åt popcorn och bara myste. 10 minuter in i andra ville ungen ha en korv, självklart säger jag glatt och springer till kiosken. "JAAAAAAAAAAAAA!". Så jävla typiskt, jag missade hans mål, igen!
Men vad gör de när man har kvalitetstid med sonen, inget kan förstöra de.
Jag saknar verkligen den här tiden med Leo, de blir inte ofta som jag kan ge honom all min tid. Jag vet att han behöver den och gör så gott jag kan, men just nu är Leia inne i en mammaperiod (igen) så de är inte mycket annat som duger. Jag lägger iaf honom nästan varje kväll och de är underbart, få krypa ner med honom läsa en bok och bara ligga och mysa. De är vår tid, min och Leos!
Jag skall införskaffa en dag varje vecka då bara jag och Leo gör något, då jag bara kan ägna mig åt honom! Vi behöver de han och jag!


Sitter och kollar på en dokumentär om knivvåldet i Skottland och England. De är skrämmande, jag var helt ovetande om att de var så fruktansvårt, så allvarligt. Dom sitter där, visar upp sina ärr efter knivhugg som pokaler dom fått, dom är stolta. Berättar om vad dom gjort, hur dom fått som och skrattar. Vart är världen på väg? Är de det här jag fött mina barn till, krig och våld? Varför kan det inte bara upphöra, vad krävs för att alla skall gräva ner stridsyxan och värdera andra människors liv som sitt eget. Jag hoppas aldrig mina barn hamnar i situationer där våld förekommer. Om jag så måste lägga alla mina pengar jag kommer tjäna på livvakter till dom så får de väl bli så. Jag är faktiskt rädd för att låta mina barn växa upp i detta samhälle, där ordet respekt inte existerar längre!
-Nej nu blir de att sova sig frisk så man kan bli av med ångesten och illamåndet!