12 maj 2010

Äckliga dagisvirus!

Nu har jagvarit förkyld i snart en vecka med feber till och från. Leia har även blivit sjuk och Leo är jätte snorig, man kan väl bli trött. MEN 2 barn har kräkts på dagis och så länge vi inte får de så kan jag gått vara förkyld resten av året. Nemas Problemas! Dock är jag less på att inte orka träna, jag blir svettig bara av att gå upp för trappan här hemma. Jag får dom här äckliga tankarna, ångesten kommer krypande när jag inte tränat på 5 dagar. Jag har ju varit ute och gått men jag vill känna hur de svider i musklerna på gymmet. Tänk hur snabbt man kan falla tillbax i samma mörka tankar, dom tankarna som inte skall vara där. Såg mig i spegeln förra veckan och kände mig nöjd, nu vill jag inte ens tänka på de. Varför skall man vara så här, är de bara vi tjejer som är så här? Är de bara vi som dömmer oss själva in på märgen? Jag har fött två barn jag skall vara nöjd med min kropp säger dom, självklart är jag stolt och imponerad över vad min kropp åstadkommit, men jag är inte nöjd med hur den ser ut efter. Jag älskade min kropp när jag var gravid, jag vägde 70 kilo som mest med Leo men kände mig aldrig tjock, stor absolut. Men jag tyckte hela tiden att jag var fin. Nu väger jag 47 och tycker jag är för stor? Hur är man funtad?

För övrigt har min dotter blivit sjövild, klätrar upp på stolar, vagnar, hyllor, you name it! Fick syn på henne över kanten i vardagsrummet ikväll, då hade hon klättrar upp på en stol och tyckte hon stod jätte bra där. Noll koll!
Jag tror inte de kommer dröja länge innan hon går, hon står själv jätte bra och går om man håller henne i en hand.

Leo är så rolig, han säger så roliga kommentarer och använder så vuxna ord. Han kan gå fram till Leia när hon gör något i hans rum och säga "Leia vad gör du nu, de där är ajaj Leia!". Igår när vi stod nere på gården och våra vänner änderna kom på sin vanliga middags tid skickade han iväg vagnen med Leia i mot dom och sa "Mamma jag tycker dom kan äta upp henne!". Jag frågade då om han inte ville ha henne längre, "Jo men hon bara bråkar med mina saker!". Dom har de inte lätt nu, hon vill så mycket och han vill att hon skall leka med dom saker som hon får leka med av honom. Är de meningen att man skall köpa dubbel uppsättning med leksaker när man har två barn? Har ni gjort de?

Men när de väl gäller får ingen röra hans Leia!

När jag var vid läkaren igår och skulle prata om min operation var Leia med på pappas jobb, hon var på matchgenomgång och hade styrketräning. De skall börjas i tid!

Nej nu blir de sängen, väntar ivrigt på Fredag kväll!
- Längtar sååå!