5 oktober 2008

regn, regn och regn!

Vi har nog världens tråkigaste väder, vilket resulterat till att jag och leo ännu har pyjamas på oss. Han är jätte sjuk den lilla korven, jätte hög feber och hängig. Men just nu är han pigg, alvedon i kroppen och en pappa oss fixt upp hans bollhav gjorde honom som ny. Helt vild är han, nästan lite för vild.

I Fredagens Idol var de äntligen rätt person som åkte ut, nu börjar de likna något. Kevin, Anna och Robin är helt otroliga, man sitter bara och gapar och tror inte de är sant. Härligt med några starka kort i tävlingen. Min man är kär i Jazmina och jag i Kevin och Robin, mest Kevin! När vi gick reda på att Jazmina bara var 16 blev de genast mycket äckligt...haha...Nu har de ju även börjat ett nytt underhållnings program "Stjärnor på is", helt okej, lite dålig tajming genom hela programmet men vad kan man begära av dom två unerbara programledarna, de kan inte bli klockrent vilket jag tycker är underbart. Men Malin gick vidare, lite små kul. Alltså jag tror fan löpare har dom fulaste och osexigaste kropparna i världen. Inte vackert!!!

Själv var man och tränade igår fast jag egentligen inte orkade. Helt slut är jag, men de var skönt för skallen. Skall iväg och träna idag oxå även fast jag vet att de inte ger något att träna 2 dagar irad för då bryter man bara ner de man byggt upp och bla bla. Men jag träna för att få egen tid och rensa skallen + att jag inte kan motstå Step up! Så jävla kul och nog den tärningsform som passar mig bäst just nu.

Alltså jag har köpt en massa vitaminer och mineraler och rosenrot och allt vad det heter, om jag blev piggare? Nej du, vilket skämt! Men ändå måste jag fortsätta att äta dom för jag tror att om jag slutar kommer jag bli tröttare, men frågan är om det går!

Idag gjorde vi så gott som klart rummet i hållt på med, nu skall vi bara laga lampan som skall upp i taket och vänta på att min kära mor skickar gardinerna hon syr åt oss. Leos morfar har köpt en julklapp till honom, vill verkligen veta vad. Appråpå julen så är de entligen bestämt hur den skall firas. Dom nära och kära kommer till oss vilket passar perfekt, vi vill inte till Gråttland, min brors sambo kommer härifrån så hon har hela sin släkt här. Plus att Leo får vara hemma och på dagis extra länge vilket han kommer älska och jag och min man skall på "Smekmånad" så mormor och morfar kommer upp till lillkillen. Jag längtar efterdom. Min bror och hans familj kommer om två veckor vilket skall bli underbart och har vi tur så kommer Simon och Oliver upp till oss på Fredag, vilket vi hoppas på!

Mordet på hon Natalie skrämmer mig verkligen, vad finns de för sjuka människor där ut. Alltså först mörda henne, sen köra med henne i bilen i över 1 timme och gräva ner henne. Och inte nog med de, så bor dåren bara en liten bit från platsen där hon ligger. Alltså visst ibland kan man kanske känna att man vill döda vissa människor, men man hade ju aldrig klarat av det om man är någorlunda frisk. Det är skrämmande att ha en son som skall växa upp i den här sjuka världen. Det är väl bara en tidsfråga tills någon hittar Carolin mördad någonstans. Usch, jag får kalla kårar.

Nu har jag iaf läst ut Mari Jungsteds sista bok "Den svarta Ängeln", den bästa av hennes böcker enligt mig. Så hemsk så jag grät nästan genom hela boken. Hon bevisar än en gång vilka hemska människor de finns, man känner så stark för karaktärerna i boken, kanske för att man är i deras situation fast till en betydligt mildare grad, fast de är ända hemskt. Mari är helt klart den bästa kvinnliga författaren i Sverige. You go girl! :) Nu skall jag börja läsa en bok jag fick av min man som jag tror är riktigt bra oxå, Mia Törnbloms "Så dumt!".

Jag har köpt ett Rosa bandet och en rosa sport top för att visa mitt stöd för kvinnor med bröstcanser, gör det du med. Man ger lite som blir mycket!

Har jag föresten sagt att vi fått vår soffa? Om inte så har vi de, den är underbar och passar perfekt.





Nedräkningen har börjat!

"Jag borde nog sätta mig ett tag och känna efter vad jag känner. Om jag lever efter ett mönster eller efter de liv jag vill leva"