29 oktober 2008

Göteborg!!!


Idag tänker jag inte gnälla på hur dåligt jag mår eller hur synd de är om mig. Jag är inte döende, totalt bränskadad eller har mist någon fötutom p.g.a "naturens gång". Jag är bara gravid och bär på ett lite underverk.

För 10 år sen idag så inträffade något fruktansvärt. Vi minns alla natten på Backaplan i Göteborg då 63 tonåringar dog p.g.a den fruktansvärda diskotekbranden. Fatta att de är 10 jävla år sen man satt och grät hemma i soffan framför Nyheterna. Tiden går för fort!
"Klockan elva på kvällen festar gärningsmannen på scenen – högst 25 minuter senare tänder han på.
Tjugo i tolv väller brandröken in och tonåringarna har fem minuter på sig innan de börjar förgiftas på allvar.
När brandmännen tar sig in hör de hjälprop från omkring hundra ungdomar i lokalen. Men vid midnatt fem minuter senare är det tyst medan de letar efter överlevande bland de döda och medvetslösa. Allt som hörs är ringande mobiltelefoner."


Fy fan vad arg jag blir, hat känner jag, starkt jävla HAT!

...10 tysta minuter...