6 oktober 2008

Min lilla sjukling!

Idag är min underbara son hemma från dagis, febern blir bara högre och i natt vaknade jag av att han i princip brändes, tog febern och stackarn hade över 40 grader. Sen kunde jag inte sova en blund, låg bara och lyssnade på honom och baddade hans panna med en kall handuk. De är så hemskt när han är sjuk, men vet inte hur han mår eller var han har ont. Min lilla skatt. Så idag blir de en promenad i vagnen i höst solen, sen massa glass och nicke i soffan. Imorgon skall dom ha fotografering på dagis, lite synd att han missar sin första, men de viktigaste är att han blir bra igen.

Igår var jag som sagt på step-up, så j-vla kul var de. Kände inte ens hur trött jag var, haha. Men idag är jag besviken, dom gångerna jag tränat i år går nog att ränka på en hand, jag tog i som jag alltid gör när jag tränar men har inte ens träningsvärk. Kan mycket möjligt bero på lill knodden man bär på hela dagarna. :)

Nej nu har jag inte tid med de här. Skall mysa med min underbara älskade son!!!






"Jag önskar dig inte guld, mitt barn ej heller pengar och makt. Jag önskar dig modet att vara dig själv och stå för det du har sagt.
Jag önskar dig inte en stenfri väg, men kraften att vägen gå. Jag önskar dig kärlek i rikligt mått och vänner att lita på."

"Så kom du då till oss du älskade barn,och grep våra hjärtan med kraft.Med ens fick allting mera mening,långt mer än det någonsin haft.Du ler så du strålar, din själ lyser klar,Du fångar all ömhet omkring,små fötter och fingrar, din hud och din doftså underbart skapat allting.Ditt liv skall vi följa och finnas för digoch dela din glädje och sorg.När skuggorna hotar ditt solsken,så är vi din tryggade borg.Idag vill vi visa för vänner och släkt,den gåva vi fått att bevara;Ett barn att få älska och skydda från ont,en lycka för stor att förklara."
"Jag är fin för du har skapat mig. Jag är dyrbar för du älskar mig. Skön är jag i dina ögon, en ädelsten i din hand Därför kan det kvitta om någon säger att jag är värdelös och dum. In i mitt hjärta viskar sanningen: att jag är värd mer än guld. Jag är din ögonsten, din hemliga skatt. Du är glad att jag finns till. Jag vill tacka dig så länge jag lever och aldrig glömma vem jag är. "

"Krama mig ofta så blir jag glad och trygg, låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg. Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test, för även om jag klagar är ni ändå bäst. Visa mig i handling vad respekt är för någonting, lär mig se det vackra i världen runt omkring. Tala om att jag duger just precis som jag är, och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär. Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor. och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!! "
Jag älskar dig såå min underbara son!