7 oktober 2008

En lugn och skön dag!

Idag har min älskade son mått mycket bättre ingen feber och pigg och glad som vanligt. Så imorgn blir de dagis igen, får de som ha orkar med tempot där bara men dom får bara ringa så kommer jag och hämtar honom på stuts. Man är ju hemmafru så man har ju tid så att säga :)
Idag har jag varit på stan och spenderat lite pengar som jag fick av min man, de blev ett par träningsbyxor, ett spetslinne, en väst och en västklänning. Jag är jätte nöjd med allt!!! Men en sak som jag inte är nöjd med är att jag var egentligen ute efter ett par stövlar men efter som jag har extremt smala vader så fanns de inte ett par som passade av säkert 20 par jag testade. Tillslut kollade butiksbiträdet på mina vader och sa " Oj, nej du vi har nog tyvärr inga som passar dig". Men ändå så sprang hon upp och ner och hämtade nya och nya. Till slut så tycket jag så synd om butiksbiträdet så jag ville köpa ett par för hennes skull. Men i stället gick jag och tröst shoppade lite kläder :)
Min man köpte en ny jacka till sonen, en Helly Hansen blev det jätte fin och jätte dyr, men den bästa dom hade så den skall han ha. Far och Son har spenderat en hel dag tillsammans, vilket jag tror är väldigt bra för dom.
Ikväll var jag och tärnade, de skulle bli skönt, men hon som hade passet var de värsta jag varit med om, nolltaktkänsla, nollbalans och nollfantasi. Helt enkelt värdelös!
När jag kom så var några grabbar i laget på väg hit så de blev att plocka undan lite snabbt, ringa och beställa mat och ta vara på tvätten. När dom väl kom lekte dom med leo och spelade wii. Jag hoppade in i duschen och duschade extra länge, sen la jag sonen så grabbarna grus kunde leka av sig. Sen drog dom hem så jag och mannen satt oss i soffan och kollar nu på maria wern. Kanske kul att de är inspelat på Gotland och man har inte hört någonting om de. Har inte sett de innan, men ser ut att ha potensial och Eva Röse är förbannat snygg så man kan ju kolla på det av den anledningen. De är nog bra marknadsföring för Gotland att de börjar spelas in lite där, fast frågan är ju om de är rätt marknadsföring med tanke på att allt handlar om mördare :P
Min man påstår att vi måste köpa en ny Tv för den vi har passar inte till hemmabio paketet. Så skall vi sätt vår 40" i köket eller i sovrummet, hur stor märkesbög kan man vara?
Idag har mamma skickat upp gardinerna så nu skall dom upp, tänk vad gardiner kan göra mycket i ett rum. Mamma och Pappa skall även åka till Cypern om 2 dagar tillsammans med vänner. Jag är så avundsjuk, jg vill oxå bort. Fan va skönt de skulle vara!
När jag var på stan idag så gick jag in en sväng på naturapoteket igen och köpte ytterligare lite piller, den är gången för att göra mig brun. Får se om de funkar, mamma sa att de gjorde de.
Nej nu skall jag mysa med min man lite innan vi skall sova!
God natt alla där ut!
"Hoc tempore obsequium amicos, veritas odium parit"