29 mars 2010

Mina perfekta barn!


Var på BVC i morse med mina hjärtan och fick höra att jag hade två perfekta barn. Man blir så glad och inte ett dugg förvånad.

Leo hade växt 5 cm på 7 månader och Leia hade växt 2 cm på 1 månad. Tänk vilken skillnad de är från att dom är bebisar till bara 2 år äldre. Han har växt lika mycket på 7 månader som Leia gjorde månaden över jul. Lite komiskt.
Lilltjejen har dessutom fått 4 tänder på 2 dagar och varit hur snäll som helst.
Dom trodde Leo skulle bli en LÅNG kille, han ligger så långt över kurvan redan. Han tal var jätte bra, dom pekade på bilder med tex en boll, en anka. Leo sa "De är en fotboll som man kan sparka på och då blir de mål", "De är en anka som badar i vattnet". Hon var jätte imponerad och sa att dom brukade säga enbart boll och pippi. Så stolt man blir över sina barn!
Hon sa dock att jag måste få sova på nätterna, Leia skall inte behöva äta någon gång per natt och kunna sova hela natten. Vi skulle flytta ut henne i vardagsrummet när vi går in och lägger oss och sen låta henne skrika lite på nätterna eller när hon skall sova så hon lär sig att somna själv. Jag hoppas bara kunna få sova hela nätterna, sen om vi måste buffa henne till sömn på vårt bröst de får la gå.

Idag när de ringde på dörren så sprang lilleman dit, han visste att paket väntade honom. Han fick ett jättestort paket men massa fina kläder till honom och Leia i Påsk present från Mommo och Moffa. Han slängde av sig kläderna han redan hade och satt på sig fotbollsdressen han fick.
När pappa kommer hem från träningen bär de av till IKEA för att köpa en ny spade till Leo som Nahla kastade ner under läktaren igår. Och hitta mörkläggningsgardiner till lillemans rum.

-Mamma skall jag sova nu?

- Ja Leo klockan är mycket!

- MEN! Mamma du säger att man skall sova när de är mörkt ute, och titta de är inte mörkt nu!

Ja vad säger man?
De där med sommartid och vintertid är ingen hitt för små barn!