11 mars 2010

Less!

Hur jävla många gånger måste man säga till på dagis att Leos ytterkläder INTE får va i torkskåpet?
Hur många ungar är de inte som har goretex i sina kläder, alla har väl nästan de?
Jag har sagt till 100 ggr, Alexander har sagt till 100ggr. Lika väl när jag kom och hämtade honom på dagis i dag så hängde han byxor och vantar i torkskåpet. Vi köper inte vinterkläder till vår son för 3200 för att dom inte skall hålla hela vinter, och gå sönder pga att dom läcker in, inte för att han har sönder dom.
Jag blir tokig! Nu måste vi köpa nya kläder igen, för den här jävla snön verkar ju aldrig vilja försvinna. Vi har precis köpt ett par nya vantar för 300kr, is this a joke?
Monica, borde inte förskolan bli skyldig att ersätta sådant?

Förövrigt så är allt bra, jag har inte ätit godis på hela veckan så min kropp skriker efter socker! Men nej! Nu skall jag hålla ut!
Jag har tränat varje dag, gått minst 2 timmar varje morgon. Jag trivs helt enkelt!
Idag känner jag mig lite sliten i kroppen och måste tyvärr inse att jag tydligen har fått en sträckning i baksidan som man inte skall träna med.
Men imorgon blir de powerwalk med båda barnen, en i vagnen och en på ståbrädan. Extra träning, de gillar vi! På eftermiddagen blir de core.
Jag är less på människor som gnäller på hur dom ser ut och att dom vill gå ner i vikt när dom inte gör något åt de. Pallra dig iväg till gymmet, gå ut och gå. Gör något! Allt är bättre än att sitta hemma eller sova! Rätt?
Jag hörde på radion igår att fetman ökat enormt och att en hög % skulle behöva förminska magsäcken för att bli bra.
De gör mig arg, om de blir så vill säga. Om dom kommer få sina operationer betalda.
Såg på Kvällsöppet för ett tag sedan om en 2 åring som hade en jätte ovanlig sjukdom och behövde en viss medicin för att kunna äta annat än grönsaker. Han fick 2 doser som räckte 1 år. Nu för han inte mer för de var för dyrt (?). Men dom slänger ut flera miljoner på att ge friska överviktiga personer mediciner och dylikt för att få ner sitt värden som ökar riks för fetma. Äldre människor! Men en liten kille som har hela livet framför sig (förhoppningsvis) han får inte hjälp. Dom som egentligen bara borde ta sig i kragen och kanske sluta äta fel och gå en promenad om dagen, dom får hjälp!
Man kan ju tro att de är ett skämt!
Alla som har barn vet hur svårt de kan vara att få i dom grönsker, (inte Liam som är helt otrolig och äter allt) och den här lilla killen skall växa och bli stark på sallad?!
Nej jag blir så ledsen bara jag tänker på de!

Nu fick jag ur mig lite av min ilska, TACK!

Till något positivt, Leia kan stå själv en liten stund och går runt mot saker. Leo slängde ur sig en störtskön kommentar efter att ha varit i sin pappas omklädningsring idag " Mamma jag vill inte va där. De luktar skitbajskorv och dom tar av sig kalsongerna". Jag visste inte var jag skulle ta vägen, han är så härlig min lilla kaxiga kille!

Nu skall jag försöka vinna över mannen i 500, har vunnit 2 ggr av 375.

Jag längtar tills sommar uppbehållet, då blir de kolmården med Lonnie och hennes familj, Det kommer bli helt underbart!