15 juni 2011

Kvalitetstid!

Regnet kom inte i den mängd som det hade lovats vilket jag tackar enormt för. Jag och barnen började dagen med att besöka Tallundens underbara lekplats innan vi begav oss in på stan för att kolla/köpa presenter till Leia som fyller år på Torsdag. Det planeras för fullt och skall bakas en Hello Kitty tårta (hur jag nu skall hinna det). Leo är nyklippt och är otroligt stolt över sin lilla "tuppkam" som han självklart skulle ha "riktigblå".
Här hemma finns det nämligen något som heter "riktigblå" och något som heter blå. Jag börjar lära mig vart gränsen går mellan det snarlika nyanserna.
Vår dag har varit så där lugn och härlig som jag hade hoppats på och barnen var glada för att "slippa" dagis idag.

Jag hade bestämt mig för att sova kl 22 varje kväll nu när jag inte har någon som håller mig vaken på kvällarna och nätterna. Men ni ser själva hur det gick, nattuggla som jag är sover jag knappt och nöjer mig med 4-5 timmars sömn varje natt. Men jag skall jobba på det och iaf försöka komma upp i 7 timmar.
Förövrigt tycker jag att han den där borde komma hem ifrån Mallis redan för jag hade stora problem att tvätta mitt hår i duschen nu när jag inte fick hjälp av självaste "Bobby".

Imorgon väntas jobb och utvecklingssamtal på dagis, det skall bli så spännande.
-God natt alla nyfikna små själar som hittat tillbax igen!