6 juni 2011

Igår hade jag en ledig dag som jag och barnen tillbringade inne på vattenland på Kneippbyn. Det var jättemysigt att äntligen få tillbringa en hel dag med dom igen. Vi badade och myset i solen med flera hundra andra badsugna gäster och skolklasser. Det är kul att Gotland äntligen har vaknat till liv igen, det är rörelse, båtar i hamnen och folk på uteserveringarna runt om.
Det känns helt plötsligt lättare att andas, nu får jag en bild av vad jag verkligen har saknat.

Jag tänker mycket just nu, det snurrar och snurrar. Jag känner mig ganska frånvarande och tom men det måste man få göra ibland. Livet är inte en dans på rosor och inte heller en lek i helvetet. Vi pendlar upp och ner, bergen kan vara höga men dalarna skall inte vara lika djupa. Då har vi nog hittat en bra balans i livet.
När man hamnar där vet jag inte, men det är mitt mål.

Imorgon är det jobb igen. Jag trivs verkligen på jobbet, alla som jobbar där är underbara. Vi hade en liten fest i fredags som slutade på Surfan som vanligt. Bara skönt häng och massa skratt, det är så det skall vara.
Jobbet har blivit en ny frizone vilket har gjort att träningen har blivit lidande vilket jag mår otroligt dåligt för. Jag funkar inte som jag borde utan träning. Det är inte lätt att kombinera barn, jobb och träning när man är "själv" och får dåligt samvete när man lämnar bort barnen för att man måste jobba. Men jag har pratat med en äldre person på jobbet som själv har barn, där har jag fått råden att ta vara på denna sommar och komma ihåg att vara My. Att jag måste leva ett liv utanför mammarollen för att kunna vara en bra mamma och orka. Nån gång måste man kunna unna sig att ha kul tillsammans med sina vänner för att ladda batterierna lite.

"Mamma mamma skynda dig, det är big brother nu!"
"Mamma jag tror Simon vinner, vem tror du?"
Min son vet vad som gäller, innan var det Biggest Loser han pratade om. Han ligger här brevid mig och skrattar i sömnen med ett ben och en arm liggandes över mig, hans närhet är en trygghet som stärker mig. Samma med hans underbara syster.

Det finns inga ord i världen som skulle kunna ändra på det beslut jag tagit!


God natt!