15 oktober 2009

Sin första måltid!

Jag kommer aldrig kunna visa all den kärlek jag känner för mina barn,
men jag skall göra så gått jag kan!

I morgon är vår kära dotter 4 månader. Tiden går så fruktansvärt fort så ni förtår inte, dagarna bara sveper förbi och det känns knappt som man hinner klä på sig innan man skall gå och sova igen.

Barnen får ens dagar att aldrig vara långtråkiga, aldrig grå utan bara helt underbara.

Men jag ljuger om jag säger att det inte är slitit och att man inte är trött.
Idag var vi iväg på BVC med vår prinsessa, pratade smakportioner. Så ikväll åt hon för första gången, hon älskade det. Blev tokig när jag tog bort maten, eftersom hon måste börja lugnt så fick hon inte ens en tesked vilket hon inte gick med på.

Det är en underbar känsla att se hur barnen utvecklas varje dag, det händer hela tiden nya saker. Leia satt själv häromdagen, Leo kan göra mer och mer själv och pratar hur bra som helst. Jag vet att jag har världens finaste och underbaraste barn, jag förstår inte hur jag kunnat fått dom. Jag förtjänar inte dom!

Jag vet att jag aldrig ångrat mitt/vårt beslut om att skaffa barn tidigt. Folk runt om oss ifrågasatte det, vänner blev annorlunda. Men jag vet att jag gjorde rätt! Jag vet att de är dom bästa val jag någonsin gjort i mitt liv.

Jag kan inte tänka mig ett liv utan dom, springa på krogen, plugga/festa, vara ute och resa. Inget av det är något jag ångrar att jag aldrig gjort eller längat efter att göra. Jag hatar kommentaren, le livet först. Ja vad tror ni jag gör? Det här är mitt liv och jag älskar det! Jag ser fram emot den dagen jag skall ut och resa med min familj, åka på semestrar, göra utflykter, sitta på fotbollsmatcher, köra fram och tillbax till dansen. Ja vad som! Bara få vara med dom och ser hur dom växer och blir mer och mer "egna". Finns där för dom och alltid veta att dom är en del av mig, mitt kött och blod!

Jag kommer börja plugga någon gång, men jag kommer njuta av mina barn först.

Känna deras underbara lukt, känna deras små händer mot en. Pussa på dom, gosa med dom och se på dom när dom sover!

Leo var på utflykt med bästa fröken idag, vår lilla prins var på utflykt, ni förstår nog inte hur stort det är. Min lilla son åkte buss utan oss och var på biblioteket utan oss!

Han berättar och förklarar, busar med sin syster, pussar på sin syster och är helt enkelt den bästa brodern.

Tänk att jag fått den bästa pappan till mina barn och friska underbara barnen!

Vad mer kan man önska sig?