6 oktober 2009

Hockey!

Hösten är här och det har inhandlats vinterkläder till lilleman.
Satsumas finns i affärerna vilket för mig är ett riktigt vinter tecken!


Nu har ännu en helg gått och barnen växer så de är ofattbart. Om man är ifrån dom en dag så känns det som dom utvecklats hur mycket som helst.

Ikväll hade jag och lilleman kvalitetstid, vi var och så hockey. Brynäs-HV71, det var jätte mysigt att få göra något själv med honom. De blir inte så ofta längre. Han tycker det är jättekul på hockey, så de får bli det istället för fotboll framöver. Det är helt enkelt för kallt!
När vi kom hem från hockeyn ikväll visade mannen mig en film på Skrållan där hon skrattade så hon kiknade, ha aldrig sett henne skratta så, bara där ser man hur snabbt saker går och vad man missar om man inte är där hela tiden.

Igår var jag på KiBox i 90 minuter så jag är helt död i mina underarmar. Det var sjukt kul så jag hoppas få med mannen någon gång när vi har barnvakt så kan vi slå lite på varandra. Vi hade i vanlig ordning brottning hemma idag (jag ser det som bra träning), jag skulle sparka bort honom och träffade med mina tår på hans gigantiska ben och jag tror inte jag skämtar om jag säger att min tå är av. Bara jag sätter ner foten så värker det!

I helgen så skall vi vara barnvakt för Nahlis, hon skall sova här en natt. Det kommer bli kämpigt men eftersom jag inte är själv med alla tre kommer det gå bra.
Leo har somnat sittandes i soffan i 4 dagar nu, det är jätte skönt för vår del. Då slipper man tjat och gråt om att gå att lägga sig. Leia där emot sover inge bra, hon har ont i sin mage och äter hela nätterna. Så ja, jag är sten trött!
Vi fick svar på proverna som dom tog på Leo förra veckan, det visade sig att han växt från sin mjölkallergi vilket är jätte skönt. Nu är det bara ägg! Vi kan iaf börja sakta att köra med mjölk och se hur det funkar.
Jag kom fram till att med min bacillskräck så måste jag köpa ett par egna boxhandskar, tänker inte klämma ner mina små händer i ett par äckliga och nedsvettade. Usch! Jag tvättade mina händer 5 gånger efter träningen igår plus att jag dränkte dom i sprit.
Skall springa ner på sportaffärerna imorgon och se om de finns några som passar mig, kräsen som jag är!

Om 10 dagar är de dax att mäta sig igen, jag är spänd och förväntansfull. Jag vet att jag minskat en bra bit eftersom jag kommer i nästan alla mina kläder igen. Men inte hur mycket dock!
Alexander sa idag att jag var jätte stark fö att vara tjej, det är alltid kul att höra. Jag har ju fått tillbax mina armmuskler och magen är stenhård. Nu är det bara fettet som skall bort, haha!

Pratade med min kära brorson idag, Leo ville att han skulle komma upp nu. Men eftersom han har skol så går det inte. Men han skulle förska komma upp på höstlovet, så de håller vi tummarna för. Alltid lika mysigt att ha honom/dom här! Nu har alla varit här och hälsat på utom min kära bror, vilket är på tiden. Han har ju självklart varit i Gävle vid oss men inte i den nya lägenheten. Vi vill att våra nära och kära skall komma upp och det gör dom, det är bara min brors golf som hindrar honom. Men snart har han sagt! Så vi väntar! (känn ingen press ;)
Nu skall jag gå och tvätta mig, ta en frukt och krypa ner i vår stora varma säng!


God natt!