27 april 2009

Svullen!

Värmen har kommit och jag känner mig uppsvullen som, ja jag vet inte!
Nu har jag börjat samla på mig massa vätska igen som jag trodde jag skulle slippa den här gången, men händerna och fötterna pulserar och de känns bara som man vill ställa sig i en iskall dusch för att det skall lägga sig men inte hjälper det.
Nej, jag är verkligen tacksam att det snart är över, samtidigt som det är bland det underbaraste som finns att ha en liten människa växandes inom sig. Obeskrivligt!
Det är bara att sätta på sig dessa sexiga stödstrumpor kissa, kissa, kissa!
Igår var jag och sonen själva hela dagen, för mannen var i gtb och spelade match. Dom vann med 3-1 och han klackade fram till ett mål så de var kul.
Jag och Leo var bjudna på middag vid Mirjam och Nalah, super mysigt!
Jag kan säga att efter att se Leos beteende igår mot Nalah så är jag inte ett dugg orolig, han klappade och pussade på henne, satt brevid henne på golvet och kollade på film. Satt på sidan om mig medans jag gav henne mat och bara gosade. Han var så duktig! När hon var ledsen så blev han helt till sig och tyckte jag skulle ta uppe henne och ge henne hans napp. Mitt lilla troll kommer med andra ord bli en underbar storebror!
Nu har vi äntligen köpt en vagn, så nu kan jag sluta drömma och vara orolig. Det blev den som jag ville ha från början så jag är helnöjd. Den kommer bli perfekt till oss.
En Emmaljunga Cangoroo Twin! Smidig och liten sportmodell, perfekt!
Nu skall vi bara förskaffa oss i en babysit som durrar eller gungar, en ordentlig bärsele, klänningar och strumpbyxor!
Vi vill även ha en babyvagga som man fäster i taket i sovrummet, måste åka och kolla vad en sån kostar sen. Hittade ingen på blocket eller tradera!
Dina armar om mig på natten och pussar på ryggen och nacken gör mig varm och får mig att känna mig älskad igen!

Tvättstugen, här kommer jag. Igen!