29 april 2009

Man känner sin kropp!

Tänk vad man känner sin kropp bra ibland.
Jag skrev att antingen är hon på gång eller så vaknar jag imorgon bitti och då är de bra. Vad tror ni hände?
Jo vill 23 igår kväll fick vi åka in till förlossningen pga blödningar och sammandragningar. Som tur var kom Jawo och Sophie hit och passade vår sovande son. Väl inne fick jag en ctg kurva satt på magen, allt var bra enligt den vilket var skönt. Dom undersökte mig och efter någon timme fick jag tabletter som skulle "stoppa upp" så blödningarna avtog och tjejen kan stanna ett tag till.
Hade jag inte bott så nära sjukhuset hade dom velat ha mig kvar över natten, men de var en omöjlighet eftersom Alexander åkte till Skåne i morse klockan 7. Nu var de synd att man inte hade ett arbete för då hade jag blivit sjukskriven resten av tiden.
När jag vaknade i morse hade jag forfarande ont, så de var att gå upp fixa frukost till sonen och köra honom till dagis. Sen kasta sig på sängen igen och nu sitter jag här och käkar lunch och skall hämta älsklingen om 30 min.
Jag skulle egentligen behöva åka och handla och tanka bilen, men de får bli morgondagens projekt, då är båda mor och far och man här. Det skall fixas och plockas med grejer så vi kan ha ett kalas för älsklingen på Lördag. Men jag MÅSTE komma ihåg att jag är gravid och kan föda när som helst vilket jag inte är så bra på.
Ikväll blir det iaf fotboll hemma hos Målvaktstränarensfru och dotter, mycket trevligt!
Hoppas på vinst och att det inte blir en lika tråkig match som sist, skall bli kul att se Wilton spela igen! Det skrivs ju att han inte är så bra längre, vilket jag inte litar ett ord på. Jag är så trött på dessa förbannade tidningar. Jag tror ALLA idrottare i Sverige känner likadant. Sen vet jag iofs inte om det bara är Sverige som är så men men. Gör dom någon bra EN gång, blir dom höjda till skyarna direkt. Gör dom sen något "dåligt" EN gång blir dom sågade längs fotknölarna istället. Om en svensk tar brons i t,ex OS så skrivs det inte hur grym hon/han är som faktiskt tog sig så långt och presterade så bra utan då står det istället om varför hon/han inte presterade bättre osv.
Usch!
Nej mat var det, sen hämta miniman!
Later.